معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری و دبیر جشنواره تئاتر شهر از چند و چون برگزاری جشنواره تئاتر شهر گفتند.

افتتاح مجموعه پردیس تئاتر تهران همزمان با اختتامیه جشنواره تئاتر شهر/ بودجه 550 میلیونی جشنوارهبه گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست رسانه‌ای پنجمین جشنواره تئاتر شهر با حضور امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و شهرام کرمی دبیر این دوره از جشنواره، در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران ضمن اشاره به دغدغه شهردار تهران و بدنه مدیریتی و حاکمیتی شهرداری تهران در خصوص توجه به حوزه تئاتر گفت: حمایت از اجرای تئاتر در فرهنگسراها در راستای توجه به تئاتر است و طی یک سال گذشته حدود یک هزار و 700 اجرای تئاتر داشته‌ایم که بخش عمده این اجراها به آثار دوره چهارم جشنواره تئاتر شهر و دوره دوم سوگواره خمسه اختصاص داشته است. همچنین از تولید و اجرای نمایش‌های «دریادلان»، «اروندخون» و «بیرق ماندگار» نیز حمایت کردیم.
 
معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ادامه داد: ما در حد بضاعت‌مان تلاش می‌کنیم تا فعالیت‌های فرهنگی و هنری ما اعم از فعالیت‌های تئاتری‌مان اثربخش باشند. هدف ما از اجرای آثار تئاتری در فرهنگسراها برای اثربخشی بیشتر روی خانواده‌ها و جذب افراد غیر تئاتری است.
 
عبدالحسینی عنوان کرد: ما در فرهنگسراها برای اجراهای تئاتری بلیت فروشی نداریم و اگر داشته باشیم با رقم حداقلی و تأمین بخشی از هزینه‌های گروه‌ها است. یکی از فعالیت‌های پرمخاطب ما هم که به آن توجه می‌کنیم، اجراهای میدانی است.
 
وی درخصوص رقم بودجه جشنواره افزود: بودجه پنجمین جشنواره تئاتر شهر 550 میلیون تومان است.
 
عبدالحسینی درباره آخرین وضعیت بهره‌برداری از پردیس تئاتر تهران و همچنین مرکز نمایش‌های آیینی صبا، بیان کرد: هر دو مرکز توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تحویل گرفته شده‌اند و شهرام کرمی سرپرست این دو مرکز است.
 
در ادامه نیز شهرام کرمی با اشاره به افتتاح پنجمین جشنواره تئاتر شهر در روز 22 شهریورماه به ارائه گزارشی از روند شکل‌گیری این دوره و بخش‌های مختلف آن پرداخت.
 
وی گفت: مراسم اختتامیه جشنواره نیز 30 شهریورماه در سالن پردیس تئاتر تهران و با حضور شهردار تهران برگزار می‌شود. به صورت جدی طی یک سال گذشته پیگیر وضعیت پردیس تئاتر تهران و برطرف کردن مشکلات زیرساختی آن بودیم. اگر مشکلات زیرساختی این مرکز حل نمی‌شد و به صورت مقطعی اقدام به افتتاح آن می‌کردیم، روند مناسبی نبود. خوشبختانه هفته گذشته امتیاز گاز و آب پردیس تئاتر تهران گرفته شد و برای امتیاز برق مجموعه نیز اقدامات لازم صورت گرفته است.
 
مدیر مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، تأکید کرد: پردیس تئاتر تهران به شکل غیر رسمی از مهرماه افتتاح می‌شود و همزمان با دهه مبارک فجر فعالیت رسمی آن را شروع می‌کنیم. مشکلات زیرساختی مرکز نمایش‌های آیینی صبا نیز در حال برطرف شدن هستند تا این مرکز نیز برای افتتاح و بهره‌برداری آماده شود.
 
کرمی در ادامه با بیان اینکه رویکرد دوره پنجم جشنواره تئاتر شهر توجه به گروه‌های تئاتر جوان است، اظهار کرد: از دوره ششم جشنواره و با افزوده شدن 14 سالن تئاتری، رویکردمان تخصصی و حرفه‌ای‌تر خواهد شد.
 
وی اظهار داشت : مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره تئاتر شهر از اکبر زنجانپور و مریم معترف به عنوان 2 هنرمند پیشکسوت تئاتر تجلیل به عمل می‌آید.
 
گفتنی است در پایان این نشست از پوستر پنجمین جشنواره تئاتر شهر با طراحی مازیار تهرانی، رونمایی شد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار