قزوین؛

آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران

سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم گفت : عالمِ طلبگی تنها علم یادگیری نیست و در این مسیر مسائل مهم دیگری نیز وجود دارد که باید مورد توجه طلبه‌ها قرار گیرد.

آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی افزود : طلبه‌ها برای این که در حوزه باشند باید تنها به خدا متوسل شوند و اگر در این مسیر با خدا مرتبط نباشند دچار انحراف می‌شوند.

امام‌جمعه قزوین با بیان اینکه  علم به دو نوع تحصیلی و جوششی تقسیم می‌شود گفت :علم تحصیلی انسان را دچار خستگی می‌کند اما اگر به مرحله علم جوششی برسیم، می‌توانیم اثر مطلوبی در جامعه داشته باشیم.

رئیس شورای عالی حوزه علمیه استان، «بی‌اعتنایی به دنیا» را شاخصه دیگر طلبه‌ها معرفی و یادآور شد: یکی از مسائل موفقیت در مسیر طلبگی همین بی‌اعتنایی به دنیا است زیرا دنیا طلبی کارهای ما را بی‌نتیجه می‌گذارد.

آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی «بصیرت» را یکی از شاخصه‌های طلبه ها بیان کرد و افزود : توجه عمیق و انس با آیات قرآن موجب بصیرت خواهد شد .

امام‌جمعه قزوین ، قرآن‌محوری، ولایت‌مداری، فتنه‌شناسی، شناخت ابعاد نفوذ از نگاه رهبری، مفاسد رژیم گذشته و استکباری بودن امریکا را از شاخصه‌های دیگری معرفی کرد که طلبه‌ها باید از آن‌ها برخوردار باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار