مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: براساس نظرسنجی انجام شده ، 87 مردم قزوین را پایتخت خوشنویسی ایران می‌دانند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ سعید وزیری‌نژاد افزود : 57 درصد از مردم هم ظرفیت هنر خوشنویسی را مهم‌ترین گزینه برای شناسایی قزوین می‌دانند.

وی اضافه کرد : شهر تاریخی قزوین از دیرباز هنرمندان بزرگی را در دامان خود پرورانده و استادان هنرمندی را در رشته‌های مختلف به تاریخ و فرهنگ ایران و جهان معرفی کرده است.

وی بیان کرد: خوشنویسی بیش از سایر هنرها در این شهر مینودری رونق و رواج داشته است و بیش از هزار سال سابقه خوشنویسی در قزوین دارای شناسنامه است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین عنوان کرد: از دوره تیموریان رشد هنر خوشنویسی در قزوین چشمگیر است و با حضور میرعماد  قزوینی در دوره صفویه اوج هنر ایرانیان به رخ جهان کشیده می‌شود و اوج زیبایی و استواری در آثار میرعماد قزوینی تمام هنرمندان و هنرشناسان ایران و جهان را مات و مبهوت می‌سازد.

وزیری‌نژاد اضافه کرد: علاوه بر میرعماد قزوینی ده‌ها خوشنویس دیگر در دوره‌های صفویه و قاجاریه پا به عرصه وجود می‌گذارد که در میان آن‌ها میرزا زین‌الدین شریفی‌قزوینی سرآمد خط ثلث و درویش عبدالمجید طالقانی هم سرآمد خط شکسته نستعلیق هستند که جایگاه آن کمتر از میرعماد قزوینی در خط نستعلیق نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار