قزوین؛

دیدار اعضای هیأت مدیره انجمن تعزیه با نماینده ولی فقیه

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: تعزیه‌خوان‌ها به اسناد محکم دینی در اجرای هنر نمایشی تعزیه توجه داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در دیدار اعضای هیأت مدیره انجمن تعزیه استان قزوین گفت : اهمیت توجه به اسناد محکم دینی در حوزه هنر تعزیه‌خوانی بسیار بالاست و روضه‌خوان‌ها و مداحان نیز باید به این امر مهم توجه جدی داشته باشند.

 امام جمعه قزوین افزود : باید از راه‌های مختلف مظلومیت اباعبدالله الحسین (ع)، راه عرفانی و نگاه‌های نورانی آن حضرت را برای مردم تشریح کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود : امروز بخشی از این رسالت دینی و الهی را با هنر و نمایشی مانند تعزیه که مرکب از چندین حرفه و هنر است، به مردم نشان می‌دهیم زیرا هنر نمایشیِ زنده، اثر بسیاری در بین مردم دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: تعزیه باید به گونه‌ای اجرا شود که عوام حرف شما را بفهمند و خواصِ علما هم نتوانند از شما ایراد بگیرند و دست‌یابی به این هدف نیازمند کار بر اساس اسناد و مدارک محکم دینی است.

وی پرهیز از نگاه مادی به تعزیه را امری ضروری دانست و تأکید کرد: ممکن است تعزیه در محلی خوانده شود و بدون صحبت‌های از پیش انجام شده، پولی هم به تعزیه‌خوان برسد اما هیچ‌کدام حق نداریم با نیت مادی وارد این عرصه شویم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی بیان کرد: فعالین عرصه‌ای که هدفشان تشریح مظلومیت امام حسین (ع) است باید با اخلاص باشند و در این عرصه با نیت جلب رضای الهی فعالیت نمایند تا کارشان با اثر مطلوب همراه شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین هماهنگی تعزیه خوان‌ها با محافل دینی را ضروری دانست و اظهار کرد: یکی از کارهای تعزیه خوان‌ها ترویج شعائر الهی است و برای تحقق این امر، هماهنگی با محافل دینی از سوی تعزیه خوان‌ها بسیار مهم و ضروری است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینیی یادآور شد: تعزیه خوان‌ها، منبری‌ها و مداحان باید مطالعات دقیق و جامع داشته باشند و این سه قشر تلاش کنند تا انس و الفت بیشتری بینشان برقرار شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار