معاون اهداکنندگان مرکز انتقال خون استان تهران گفت: با مراجعه مستمر شهروندان برای اهدای خون، استان تهران با رشد 9 درصدی روبرو است.

مسلمی معاون اهداکنندگان مرکز انتقال خون استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در شش ماهه اول سال 95 واحد اهداکنندگان خون در استان تهران فعالیت خوبی داشته است.

مسلمی ادامه داد: از طریق جذب اهداکنندگان و صاحبان اصلی انتقال خون (اهداکنندگان اصلی خون) تعداد مناسبی برای خونگیری به مراکز درمانی یا پایگاه های انتقال خون در سطح استان تهران مراجعه کردند.

معاون اهداکنندگان مرکز انتقال خون استان تهران به رشد 9 درصدی اهدای خون شهر تهران اشاره کرد و اظهار داشت: رشد 9 درصدی اهدای خون، نیاز بیش از 170 بیمارستان و مراکز درمانی را به فراورده های خونی با شرایط مناسب پاسخگو می باشد.

وی درباره ذخایر خونی استان تهران ابراز داشت: ذخایر فراورده های خونی استان تهران جزء بزرگترین ذخایر خونی کشور است به همین دلیل ذخیره استراتژیک محسوب می شود.

مسلمی ابراز داشت: شهروندان با توجه به تعطیلات پایانی سال و باز گشایی مدارس همانند شش ماهه اول سال جهت اهدای خون به پایگاه ها در سطح استان تهران مراجعه کنند تا همچنان ذخایر مناسبی برای حجم شرایط احتمالی در کشور داشته باشیم.

معاون اهداکنندگان مرکز انتقال خون استان تهران با بیان اینکه پلاکت را بیش از سه روز نمی توان نگه داشت، افزود: از طرفی فراورده هایی همچون پلاکت که برای درمان بیماران سرطانی و خونی استفاده می شود قابل ذخیره سازی بلند مدت نیست، به همین دلیل همیشه به اهدای خون نیاز است.

وی درباره هموگلوبین خون بیان کرد: افراد قبل از اهدا، آزمایش هموگلوبین از آنان گرفته می شود که اگر برای اهدا، مشکل و یا کم خون هستند مشخص شود به همین دلیل بانوان نگران اهدای خون نباشند.

مسلمی با بیان اینکه برای اهدای خون باید فرهنگ سازی شود، اظهار داشت: گروه جذب سازمان با همکاری بنیاد پرورشی فکری کودکان مسابقات فرهنگی ویژه نوجوانان و کلاس های آموزشی را برای شهروندان برگزا می کند و این امر باعث آشنایی بیشتر افراد نسبت به سازمان انتقال خون و نحوه اهدا می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار