معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از تخصیص یک هزار و 100 میلیارد ریال به شهرداری های استان در سال جاری خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛پورمهدی در نشست کار گروه اقتصاد مقاومتی شهرستان سراب گفت: باتوجه به تخصیص یک هزار و 100 میلیارد ریال به شهرداری های 62 گانه استان  کمبود منابع مالی دلیل قانع‌کننده‌ای برای کم‌کاری‌ها نیست.

وی افزود:ستاد اقتصاد مقاومتی در استان به ریاست استاندار شکل‌ گرفته و در شهرستان‌ها نیز فرماندار مسئول کارگروه اقتصاد مقاومتی بوده و باید مدیران و دستگاه‌های اجرایی با توجه به اقتصاد مقاومتی اهتمام خاصی داشته باشند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی با نگاه به منابع درونی و تکیه‌بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مختلف کشور به معنای انسجام و استحکام‌بخشی به حوزه اقتصاد کشور است، گفت: در سال‌های گذشته متأسفانه بر اثر اعمال تحریم‌های ظالمانه و برخی کاستی‌های دیگر ارزش پول ملی کشور یک‌باره به یک‌سوم کاهش یافت که اگر اقتصاد مقاومتی به‌درستی تحقق یابد این‌گونه آسیب‌های احتمالی را شاهد نخواهیم بود.

وی، وظیفه دولت را فراهم کردن بستر مناسب امنیتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: واگذاری طرح‌های اقتصادی به بخش غیردولتی موجب رونق کسب‌وکار می‌شود.

پورمهدی، نقش نهادهای فرهنگی و آموزشی کشور را در فرهنگ‌سازی و ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی برای حصول به توسعه و پیشرفت را مهم ارزیابی کرد و افزود: قبل از نهادینه شدن فرهنگ تعاون و توسعه در بین شهروندان نمی‌توان به توسعه دست‌ یافت.

معاون عمرانی استاندار تأکید کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در خط مقدم اقتصاد مقاومتی قرار دارند و دست و پاگیر نبودن قوانین این نهادها مزید بر این موضوع هست.

پورمهدی از همکاری بسیج در طرح‌های اقتصاد مقاومتی قدردانی کرد و گفت: در سراب 17 پروژه با همکاری مستقیم نهاد بسیج در حال اجراست.

در ادامه نماینده مردم سراب نیز با بیان اینکه تورم قوانین در کشور وجود دارد، گفت: متأسفانه برخی از این قوانین و بخش نامه‌ها دست و پاگیر بوده و به‌جای تسهیل در تحقق اقتصاد مقاومتی به بروکراسی و دیوان‌سالاری اداری می‌انجامد.

دکتر یوسف داودی افزود :همان‌گونه که ریاست مجلس نیز بارها تأکید کرده، انباشت قوانین و بخش نامه‌ها و آئین‌نامه‌های دولتی در کشور وجود دارد که مجلس باید در این زمینه اقدام اساسی صورت دهد.

وی با تاکیدبر آمادگی نمایندگان برای روان‌سازی سرمایه‌گذاری و اصلاح یا حذف قوانین در این زمینه گفت: در اقتصاد مقاومتی باید به بومی‌نگری و توجه به ظرفیت‌های خاص هر منطقه اهمیت داد و در این زمینه باید برخی قوانین و مقررات نیز بازنگری و اصلاح شود.

نماینده مردم سراب در مجلس با اشاره به جایگاه خوب شهرستان سراب در حوزه کشاورزی و دامی اظهار کرد: توجه به مکانیزه کردن کشاورزی، اصلاح بذر و آموزش شیوه‌های درست کشت و آبیاری باید در اولویت برنامه‌ریزی باشد، ضمن اینکه خرید عادلانه و تضمینی محصولات کشاورزی و گسترش ایجاد صنایع تبدیلی از دیگر راهکارهای رسیدن به اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی است.

وی پرداخت به‌موقع مطالبات ناشی از خرید محصولات زراعی به کشاورزان و گسترش بیمه‌های محصولات باغی و کشاورزی را خواستار شد.

در ادامه فرماندار سراب نیز با انتقاد از خام فروشی محصولات تولیدی کشاورزی به دلیل نبود صنایع تبدیلی و بازار صادرات خارجی گفت: حرکت به سمت ایجاد صنایع تبدیلی و کاستن از خام فروشی ضروری است.

داود گرشاسبی ،تغییر باور و نگرش اذهان عمومی در راستای توسعه و ترویج روحیه همکاری و تعاون مهم‌تر از تزریق اعتبار و منابع مالی به طرح‌ها و پروژه‌هاست.

وی، با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی به توانمندی‌های هر منطقه اهمیت داده می‌شود، افزود: منطقه سراب با برخورداری از مواهب خدادادی و ظرفیت‌های مهم در حوزه گردشگری و کشاورزی نیازمند عزم همگانی و همراهی مسؤولانه مردم و مدیران اجرایی برای رسیدن به توسعه و تعالی است.

وی،با اشاره  به وجود آب‌های گرم متعدد در دامنه‌های بزقوش گفت: با بهسازی و سرمایه‌گذاری مناسب می‌توانیم مسیر 9 کیلومتری موسوم به جاده سلامت در سراب را سامان دهیم که با اجرای آن آب‌های گرم اردها، شالقون، اسبفروشان و الحق به یگدیگر متصل می‌شوند.

فرماندار سراب ادامه داد: این ظرفیت در سراب وجود دارد که با سرمایه‌گذاری  می توان سرعین مشابه‌ای در دامنه‌های بزقوش ایجاد کرد.‌

وی تاکید کرد: لبنیات و عسل سراب از دیرباز مورد توجه مردم بوده و با برندسازی مناسب می‌توان شهرت و معروفیت آن را جهانی کرد.

گرشاسبی از برگزاری اولین نمایشگاه توانمندی و دستاوردهای روستائیان و عشایر و دومین جشنواره عسل و لبنیات در سراب خبر داد و افزود : این جشنواره از 25 الی 28 شهریور در محل اردوگاه شهید فهمیده برگزار می شود .


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.