معاون استاندار در امور عمرانی و زیر بنایی آذربایجان شرقی از اختصاص 1100میلیارد ریال به شهرداری و دهیاریهای استان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛پور مهدی در جلسه مشترک شورای اداری و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان بستان آباد با اشاره به اینکه با وجود همه محدودیت های مالی دولت؛ در 6ماهه سال 95بیش از 1100میلیارد ریال به شهرداری ها و دهیاریهای استان اختصاص یافته است گفت: همه این اعتبارات نیز باید در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی هزینه شود.

پور مهدی در این رابطه ادامه داد: بویژه در روستاها ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از صنایع کوچک یکی از اولویت های اصلی دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی است که با توانمند سازی روستاییان محقق می شود.

معاون عمرانی استاندار همچنین بر ایجاد نمایشگاه دائمی برای عرضه محصولات وصنایع دستی روستاییان در شهرستان بستان آباد تاکید کرد و گفت:ایجاد این نمایشگاههای دایمی با هدف عرضه محصولات کشاورزی و صنایع دستی روستاییان و حذف دلال بازی ها تا پایان سال در تمامی شهرستان های استان راه اندازی خواهد شد.

پور مهدی در ادامه این جلسه با اشاره به ظرفیت های شهرستان بستان آباد در بخش گردشگری افزود:توسعه توریستی و گردشگری یکی از الزامات اساسی در تحقق اقتصاد مقاومتی است که شهرستان بستان آباد با داشتن ظرفیت های فراوان از جمله قوریگل وخشکناب و چشمه های آب گرم معدنی میتواند به یکی از قطب های گردشگری منطقه تبدیل شود.

بدر شکوهی فرماندار شهرستان بستان آباد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بیش از 400واحد صنعتی در شهرستان بستان آباد فعالیت می نمایند گفت :بیش از 40واحد صنعتی از طریق ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان جهت استفاده از تسهیلات بانکی به ستاد استانی رفع موانع تولید معرفی شده اند.

شکوهی در ادامه با معرفی 4روستای قره بابا؛عین الدین؛سقین سرا و انباردان بعنوان روستاهای پایلوت برای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی در شهرستان گفت: استفاده از ظرفیت های روستاها و توجه به پتانسیل های موجود در مناطق روستایی از جمله برنامه های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان بستان آباد است.

شکوهی همچنین با اشاره به اینکه بیش از 45 درصد از اراضی زراعی شهرستان بستان آباد تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است افزود:در 6ماهه امسال بیش از 350هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان مجهز به آبیاری تحت فشار شده است.

شکوهی در پایان با اشاره به آغاز آب گیری از سد کلقان تا دهه‌ی فجر امسال گفت:با بهره برداری از این سد مشکل تامین آب شرب و آب مورد نیاز بخش صنعت در شهرستان تامین خواهدشد.

قبل از آغاز این جلسه معاون استاندار در امور عمرانی و زیر بنایی از چند پروژه عمرانی؛ صنعتی و خدماتی در حال احداث در مناطق مختلف شهرستان بستان آباد نیز بازدید کرد.

یکی از این پروژه ها کارخانه بزرگ تولید آبمیوه است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال احداث است.مرکز درمانی تیکمه داش که توسط خیرین ساخته می شود نیز پروژه دیگری بود که توسط پور مهدی مورد بازدید قرار گرفت.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.