مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان از برگزاری «جشن بزرگ ولایت» ویژه بانوان در کانون الزهرا(س) این شهرستان خبر داد.

مجتبی رضازاده،در گفتگو با خبرنگار به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: این جشن بزرگ ولایت از ساعت 18 تا 20 عصر امروز به مناسبت ایام دهه ولایت و عید سعید غدیر برگزار می‌شود.
وی،با تاکید بر اجرای برنامه های متنوع و متناسب این مراسم جشن افزود: مدیحه‌سرایی امیرالمومنین(ع)، سخنرانی با موضوع تاثیر نفوذ شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در نشاط اجتماعی،روایتگری، آیین قرعه کشی و اهدای جوایز کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به سه نفر از جمله بخش های این مراسم است.
به‌گفته‌وی، تقویت بنیه مذهبی و نشاط دینی بانوان شهرستان علاوه بر اهدافی نظیر همگرایی بانوان و نهادهای منطقه در مناسبت های ویژه، استفاده از نقش بی بدیل مادران در مقابله با نفوذ شبکه های اجتماعی و ایجاد شادابی و تحول در جامعه هدف و رویکرد اصلی «جشن بزرگ ولایت» است.
مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، در ادامه اهمیت و جایگاه رفیع الشان و مقام والای امیرالمومنین(ع)، یعسوب الدین، اسدالله الغالب،زوج البتول، ابالحسن علی بن ابی طالب (ع) را تاکیدکرد و گفت: ذکر نام و یاد حضرت علی (ع) عبادت است.
رضازاده، با اشاره به آیه 67 سوره مائده«یا ایها الرسول، بلغ ما انزل الیک من ربک، فان لم تفعل فما بلغت رسالته و الله یعصمک من الناس...» گفت: مرحوم علامه امینی در جلد اول کتاب «الغدیر» نام 30 نفر از دانشمندان اهل سنت را آورده است که گفته اند: این آیه در روز غدیرخم در مورد علی بن ابیطالب نازل شده و حتی نشانی کتاب هاو  شماره صفحه کتابی که از آن نقل شده در کتاب الغدیر نوشته شده است.
وی، دومین آیه غدیریه را  آیه سوم از سوره مبارکه مائده«الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا» دانست و  گفت:آین آیه نیز در کتاب «الغدیر» نام 16 نفر از دانشمندان اهل سنت با ذکر کتاب و اشاره به صفحه مورد نظر را  آورده‌است که همگی آنها گفته‌اند این آیه در روز غدیرخم بعد از نصب علی بن ابیطالب به وسیله رسول خدا نازل شده است.
شایان ذکر است جشن بزرگ ولایت به همت مدیریت بانوان و خانواده سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در کانون الزهرا(س) برگزار می شود.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.