شهرکرد؛

مسدود شدن 27 حلقه چاه غیرمجاز

از ابتدای امسال 27 حلقه چاه غیر مجاز در استان چهارمحال و بختیاری مسدود شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سرپرست شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای اجرای برنامه تکلیفی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به وزارت نیرو، تا پایان امسال 200 حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود می شود.

فتح الله صابرپور افزود: به منظور تحقق این برنامه در پنج ماه نخست امسال 27 حلقه چاه غیر مجاز در استان مسدود شد و مابقی نیز تا پایان سال جاری مسدود خواهد شد.

وی اضافه کرد: تعداد چاه های چهارمحال و بختیاری 5 هزار و 32 حلقه است که از این تعداد یک هزار و 601 حلقه دارای پروانه حفر و یا مجوز نصب و 3 هزار و 431 چاه دارای پروانه بهره برداری می باشد.

صابرپور ادامه داد: از تعداد چاه دارای پروانه بهره برداری 2 هزار و 823 حلقه تأمین کننده آب بخش کشاورزی، 387 حلقه تأمین کننده آب بخش صنعت، 146 حلقه تأمین کننده آب شرب و بهداشت شهری و 75 حلقه تأمین کننده آب شرب و بهداشت روستایی است.

وی مسدود کردن چاه های غیرمجاز را گام مهمی در راستای جلوگیری از برداشت بی رویه آب های زیرزمینی عنوان کرد.

صابرپور با اشاره به ماده 12 قانون توزیع عادلانه آب در کشور گفت: وسایل اندازه گیری و کنتورهای هوشمند بر روی چاه های مجاز و منابع آبی نصب شده است تا از این طریق مقدار آب استحصالی از چاه ها مشخص شود.

وی ادامه داد: بیشتر چاه های استان در شهرستان شهرکرد است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار