شهرکرد؛

خرید تضمینی 64 هزار تن گندم در چهارمحال و بختیاری

تا کنون بیش از 64 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان چهارمحال و بختیاری خریداری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری در نشست کمیسیون تنظیم بازار استان گفت: از آغاز طرح خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در نیمه دوم خرداد امسال، 64 هزار و 747 تن گندم در استان خریداری شده است.

کیقباد قنبری با بیان اینکه میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان تاکنون 21 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد دارد افزود: این میزان خرید در سال گذشته 53 هزار و 419 تن بوده است.

وی اضافه کرد: گندم تضمینی مازاد بر نیاز کشاورزان در 34 مرکز خرید در چهارمحال و بختیاری صورت می گیرد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: امسال در طرح خرید تضمینی، به ازای هر کیلوگرم گندم 12 هزار و 705 ریال پرداخت می شود.

قنبری ادامه داد: بر اساس پیش بینی صورت گرفته تمامی طلب کشاورزان در بخش خرید تضمینی گندم تا 15 روز آینده پرداخت خواهد شد.

وی گفت: ظرفیت انبارهای سیلوی دولتی چهارمحال و بختیاری 27 هزار و 500 تن است و بقیه گندم خریداری شده از کشاورزان در انبار سیلوهای کارخانجات بخش خصوصی ذخیره سازی می شود.

قنبری اضافه کرد: سال گذشته حدود 60 هزار تن گندم از کشاورزان چهارمحال و بختیاری خریداری شد و طبق پیش بینی های صورت گرفته این میزان در سال جاری به 70 هزار تن می رسد.

به گفته وی؛ در این مدت 140 تن کلزا نیز از کشاورزان چهارمحال و بختیاری خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 100 درصد افزایش دارد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار