نتایج یک نظرسنجی نشان داد شهروندان آمریکایی معتقدند اقدامات دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان موجب کاهش رشد اقتصادی کشورشان شده است.

آمریکایی‌ها سیاست را مسئول کاهش رشد اقتصادی کشورشان می‌دانند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، نتایج یک نظرسنجی که به وسیله دانشکده بازرگانی دانشگاه هاروارد انجام شده است، نشان می‌دهد مردم آمریکا بن‌بست سیاسی در واشینگتن را مسئول کاهش رشد اقتصادی کشورشان می‌دانند و اعلام کرده اند هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در ایجاد این مشکل سهیم اند.

در توضیحات این نظرسنجی آمده است نرخ رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا از سال 2000 نزدیک به 2 درصد بوده است. این در حالی است که در 50 سال پیش از آن، این نرخ 3 تا 4 درصد بوده است. در این نظرسنجی همچنین آمده است مسائلی از قبیل قوانین پیچیده مالیاتی، نظام مهاجرتی سردرگم، و فرسودگی جاده‌ها موجب کاهش رشد اقتصادی آمریکا شده اند.

محققان در این نظرسنجی اظهار کرده اند مواردی مانند افزایش مداوم فاصله طبقاتی، کاهش در رشد بهره‌وری، و افزایش تعداد افرادی که نه شاغل و نه به دنبال شغل هستند، به اقتصاد آمریکا ضربه می‌زند.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد اکثر شرکت‌کنندگان، نظام سیاسی آمریکا را مسئول آسیب رسیدن به اقتصاد آمریکا دانسته‌اند. 82 درصد از شرکت کنندگان جمهوری‌خواه، 74 درصد از افراد مستقل و 56 درصد دموکرات‌ها این موضوع را تایید کرده اند.

مردم آمریکا در این نظرسنجی اعلام کردند بن‌بست‌های حزبی موجب شده است دولت فدرال نتواند معضلات ساختاری که متوجه نظام اقتصادی آمریکا هستند را بررسی و حل و فصل کند. تغییر قوانین به صورتی که بتوان حوزه‌های ایالت‌ها را به صورت ناعادلانه تقسیم کرد و به این ترتیب از غلبه یک حزب اطمینان حاصل شود، اصلاح امور مالی برای تبلیغات، ایجاد محدودیت در مجلس نمایندگان و سنا و حذف نظارت حزبی بر روند قانون‌گذاری فدرال، از جمله این اقدامات هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار