واشینگتن پست در مطلبی به بررسی موضوع خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا و پیامدهای آن بر اقتصاد جهان پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ واشینگتن پست در مطلبی نوشت: خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می‌تواند اقتصاد جهان را غافلگیر کند و بیش از هزار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری با آمریکا و تجارت با این کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

سیاست‌گذاران بین‌الملل نسبت به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا – برکسیت-- هشدار می‌دهند. رای دهندگان در یک همه‌پرسی – که در 23 ژوئن (3 تیر) برگزار خواهد شد -- درباره آینده انگلیس در اتحادیه اروپا تصمیم‌گیری خواهند کرد. حال که گمانه‌زنی‌ها از احتمال بالای خروج این کشور از اتحادیه اروپا خبر می‌دهند، آینده اقتصاد جهانی با تردیدهایی روبرو شده‌است.

از آنجایی که آمریکایی‌ها بیش از یک میلیون نفر کارمند در انگلیس دارند، نتیجه این همه‌پرسی عواقب جدی برای کسب‌و‌کارهای آمریکایی را به دنبال خواهد داشت. آمریکا بزرگترین سرمایه‌گذار خارجی در انگلیس به شمار می‌آید و بسیاری از شرکت‌های آمریکایی انگلیس را دروازه‌ای به سوی تجارت آزاد با 28 کشور عضو اتحادیه می‌دانند و حال برکسیت می‌تواند دسترسی این شرکت‌ها به کشورهای اروپایی را محدود کند و آن‌ها را به تغییر محل دفاتر خود به کشورهای دیگر مجبور کند.

روز جمعه، صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد تاثیر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برای آمریکا "منفی و چشم‌گیر" خواهد بود. این نهاد همچنین پیش‌بینی کرد برکسیت می‌تواند رشد اقتصادی آمریکا را طی 3 سال با 5.6 درصد کاهش روبرو کند. احتمال کاهش ارزش پوند انگلیس دلیل این پیش‌بینی اعلام شده‌است.

بازارهای مالی اکنون لرزش‌هایی احساس می‌کنند. واحد پول انگلیس (پوند) با نوسان شدید روبرو شده‌است. شاخص سهام لندن در کمتر از 2 هفته حدود 6 درصد کاهش را تجربه کرد.

این چالش‌ها برای اقتصاد کنونی اروپا – که به تازگی با بحران‌های مالی کشورهایی مانند ایتالیا و یونان دست و پنجه نرم کرده‌است – خبر خوشی نخواهد بود. پناهندگانی که از خاورمیانه به این قاره مهاجرت کرده‌اند ناآرامی‌های سیاسی و فرهنگی را در اروپا ترغیب کرده‌اند و اکنون تردیدهایی درباره قدرت اقتصادهای شرکای تجاری بزرگ اروپا مانند چین و آمریکا به میان آمده‌است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار