مشهد؛

معرفی مشهد به عنوان کانون وحدت

همایش آموزشی و توجیهی سفیران فرهنگی امروز در مسجد الرضا(ع) مشهد برگزار شد.

معرفی مشهد به عنوان کانون وحدتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ استاندار خراسان رضوی در این همایش گفت: مشهد مقدس باید به عنوان کانون و منشا وحدت کشورهای اسلامی معرفی شود و شما مبادی این امر باشید تا برادران شیعه و سنی بتوانند با هم گفتگو کنند.

علیرضا رشیدیان افزود: دشمن با هدف به دنبال جلوه دادن اسلام به عنوان دینی تندرو وغیر رحمانی است و شما مبلغان باید به آن توجه داشته باشید و در اولویت کاری خود قرار دهید.

وی با اشاره به تاریخ انقلاب اسلامی و تفکر امام (ره) درباره استکبار جهانی گفت: اسلام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در غرب به سرعت رشد پیدا کرد و غرب و صهیونیسم خطری جدی را برای خود احساس کردند و به دنبال جلوگیری از پیشرفت اسلامی دست به انحراف دین اسلام و ترویج تفکر تکفیری زدند.

استاندار خراسان رضوی افزود: وهابیت و صهیونیست مخالف با هر نوع اجتهاد و تفکر است و تلاش میکند که این تفکر را با نام اهل سنت جای بیاندازند.

وی آوارگی مسلمانان در کشور های اروپایی را درد بزرگی دانست و گفت: آنها دیدند که اسلام بر مبنای عقل و فطرت در حال گسترش است که با ایجاد گروههای تکفیری خواستند برای اسلام نفرت، دشمنی و کینه و معاندت درست کنند.

علیرضا رشیدیان افزود: فقر و نبود فرهنگ اسلامی باعث سربازگیری دشمنان از کشورهای اسلامی است و باید توجه داشته باشیم که جهان اسلام در این هیاهوی جدید به انزوا و برادر کشی نکشد.

همچنین رییس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی گفت: این همایش به منظور بیان ضرورت های تبلیغ و تحلیلی از اوضاع سیاسی منطقه برگزار شده است.

سید حامد ملکوتی تبار افزود: ۱۴۰ نفر از طلاب و مبلغان غیر ایرانی به منظور نشر و گسترش معارف اسلامی و آشنایی کشورهای دیگر با اهل بیت(ع) به کشورهای آذربایجان، تاجیکستان، هندوستان، پاکستان، افغانستان و قاره آفریقا اعزام می شوند.

انتهای پیام// م.م

برچسب ها: معرفی ، کانون ، وحدت ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.