مشهد؛

فعالان عرصه های دینی باید افراد متخصص و آموزش دیده باشند

سلسله نشست های نهادهای حوزوی و مذهبی مشهد مقدس امروز با حضور آیت الله حاج شیخ مصطفی اشرفی شاهرودی برگزار شد.

فعالان عرصه های دینی باید افراد متخصص و آموزش دیده باشندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ آیت الله اشرفی شاهرودی در این نشست گفت: فعالان عرصه های دینی و مذهبی باید افراد متخصص و آموزش دیده باشند تا بتوانند به خوبی نسل جوان ونوجوان را هدایت کنند.
این استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه فعالیتهای دینی و مذهبی باید همراه با نوآوری و ابتکار باشد افزود: امروزه برنامه ریزی و مدیریت صحیح حرف اول را در اداره امور می زند و نهادهای حوزوی و فعال در عرصه های مذهبی باید برنامه ریزی را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.
وی گفت: با تمام مشکلاتی که برای ادامه فعالیتهای نهادهای حوزی و دینی وجود دارد مدیران و مسولان این نهادها نباید دلسرد شوند و با پشتکار و دلگرمی ادامه مسیر دهند.
در ادامه این نشست حجت الاسلام پور حسینی مدیر گروه قرآن موسسه فراگستر  با بیان اینکه مدیران و مسئولان نهادهای دینی به صورت خود جوش از یک سال گذشته جلسات ماهیانه برگزار می کنند، گفت: پرهیز از موازی کاری، آشنایی با فعالتهای یکدیگر، فعالیت های مشترک  و تصمیم گیری وایده پردازی در موضوعات روز برخی از دستاوردهای این نشست ها می باشد.
همچنین سالاری مدیر موسسه راهبری حق پژوهی هم بابیان اینکه امروز بسیاری از فرقه های انحرافی در صدد نفوذ در بین جوانان و نوجوانان کشور هستند، تصریح کرد: حوزه های علمیه باید به دنبال پاسخ وراهکار برای مقابله با انحرافات وشبهات فرقه های انحرافی باشند.
مدیر دفتر نمایندگی خراسان اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه نیز بابیان اینکه امروزه رسانه ها نقش بی بدیل و موثری در نهادینه کردن فرهنگ ها و آموزهای گوناگون در بین نسل جوان دارند گفت: اگر حوزه های علمیه همچنان که مقام معظم رهبری تاکید کردند حضوری فعال در عرصه رسانه ها و به ویژه فضاهای مجازی وشبکه های اجتماعی نداشته باشند انحرافات دینی و مذهبی جوانان ونوجوانان را از آموزهای اصیل وناب اسلامی دور خواهد کرد.
احمد عارفخانی در ادامه آموزش سواد رسانه ای در بین طلاب جوان و نوجوان،تشکیل کار گروههای رصد شبهات وپاسخگویی در شبکه های مجازی ،تشگیل کارگاههای سواد رسانهای برای روحانیون میانسال،و برگزاری دروس خارج با موضوع فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را از جمله فعالیت های موثر حوزه علمیه برای آشنایی طلاب با فضاهای اجتماعی وشبکه های مجازی ومقابله با اقدامات تخریب گرایانه این شبکه ها عنوان کرد .
انتهای پیام// م.م

برچسب ها: فعالان ، دینی ، متخصص ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار