شایان نادری گفت: اولین وظیفه دولت اسلامی این است که عدالت اجتماعی را برقرار سازد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شایان نادری نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی، در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه امروز (25 شهریور ماه) تهران، با اشاره به لزوم بازخوانی آرمان‌های انقلاب گفت: اولین وظیفه دولت اسلامی این است که جامعه انسانی را به تعادل رسانده و عدالت اجتماعی را برقرار سازد.

وی افزود: با رسیدن به تعادل اجتماعی، فرصت بروز همه استعدادها برای همه آحاد جامعه فراهم می شود. این، مهمترین کارویژه امت اسلامی است اما متأسفانه نحوه توزیع ثروت و امکانات کشور، مبتنی بر شکوفایی استعدادها و عدالت اجتماعی نیست.

نادری با بیان اینکه بر اساس آمار در سال گذشته، با احتساب بافت‌های فرسوده شهری، 20 میلیون حاشیه‌نشین شهری در کشور وجود دارد، گفت: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده اما به تعبیر رهبر معظم انقلاب، وضعیت عدالت در کشور مطلقاً مطلوب نیست. بر این اساس، مقدمه تحقق عدالت اجتماعی، این است که مسئولان دولت اسلامی خودشان الگو بوده و در بین توده مردم باشند.

وی اضافه کرد: در نظام حقوقی کشور، علی‌رغم وجود قوانین نظارت بر اموال و دارایی مسئولین، به دلیل نارسایی قوانین مذکور به این موضوع توجهی نمی‌شود. بر این اساس، اکنون مسأله ما مبارزه با اقتصاد فسادپرور است.

نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی تصریح کرد: متأسفانه برخی با ظاهر دین به جنگ با بصیرت و باطن انقلاب رفته‌اند و قبیله‌گرایی سیاسی و محافظه‌کاری جناحی، زمینه تضییع منافع ملت و بیت‌المال را فراهم کرده است.

نادری با اشاره به اصل 8 قانون اساسی که می‌گوید امر به معروف و نهی از منکر سیاسی و اجتماعی است، گفت: باید مردم بر عملکرد مسئولان نظارت کنند تا امکان خطای مسئولان کمتر شود، مسئولان باید سطح درآمدهای خود را چه قبل از گرفتن منصب و چه بعد از آن به صورت شفاف برای مردم ابلاغ کنند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار