مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم از برداشت 20 هزار تن زیتون از باغات طارم خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم محصول زیتون  با سطح زیر کشت 19 هزار و 526 هکتار بالاترین سطح زیر کشت را در بین محصولات باغی و زراعی به خود اختصاص داده است.
علی رضا عماری افزود: 12 هزار و 956 هکتار از باغات زیتون شهرستان طارم بارده و 6 هزار و 570 هکتار آن غیر بارده و جوان هستند.
وی ادامه داد: همه ساله برداشت زیتون کنسروی از نیمه دوم شهریور ماه آغاز و تا اواخر مهرماه ادامه می یابد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم عنوان کرد: با توجه به اینکه سال جاری سال نیاور زیتون است پیش بینی می شد بیش از  35 هزار تن محصول زیتون برداشت شود که  خسارت گرمازدگی و رطوبت در زمان گلدهی عملکرد را به حدود 20 هزار تن کاهش داد.
عماری خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سالانه  70 درصد محصول زیتون در شهرستان طارم به صورت کنسروی برداشت می شود پیش بینی می گردد که امسال برداشت زیتون کنسروی در این شهرستان به حدود 14 هزار تن برسد.
این مسئول یادآور شد: 8 هزار و 700 بهره بردار زیتون امسال در شهرستان طارم در مجموع 150 هزار نفر روز به برداشت زیتون مشغول بوده و از این طریق کسب درآمد می کنند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته در آمد ناخالص حاصل از برداشت کنسروی زیتون امسال در شهرستان طارم به 630 میلیارد ریال می رسد.
وی ارقام زیتون داخلی  مورد کشت شهرستان طارم را زرد زیتون، روغنی، شنگه، ماری و گلوله زیتون اعلام و تصریح کرد: رقم  زرد زیتون با 95 درصد سطح زیر کشت بیشترین  سطح را در بین ارقام زیتون دارا بوده است.
این مقام مسئول ادامه داد:از ارقام خارجی کشت شده در سطح شهرستان می توان به کنسروالیا، مانزانیلا، کرونائیکی و آربکین اشاره کرد که به دلیل سازگاری با منطقه و عملکرد بالا و خصوصیات خوب در حال گسترش هستند.
عماری اضافه کرد: زیتون تولیدی شهرستان طارم همه ساله به اقصی نقاط کشورمان از جمله استان های گیلان، قزوین، تهران، قم، مرکزی، همدان، تبریز، مازندران، گلستان و سایر شهرستان های استان زنجان  بصورت کنسرو زیتون ارسال می شود.
 
انتهای پیام/ن
برچسب ها: برداشت ، زیتون ، باغات ، طارم ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.