رییس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) درباره برخی سوءاستفاده ها از نام پایگاه به برگزارکنندگان همایش ها و کنفرانس های بین المللی معتبر هشدار داد.

محمدجواد دهقانی رییس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: این پایگاه به عنوان سومین نظام استنادی بین المللی و متولی سنجش علم دانشگاه ها و موسسات پژوهشی کشور و سایر کشورهای اسلامی است.

وی افزود: به موجب آیین نامه "نحوه برگزاری و ساماندهی همایش های علمی" کلیه دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، انجمن های علمی جهت برگزاری همایش های علمی قبل از فرآخوان لازم است، مطابق با "شیوه نامه ثبت، پردازش و اشاعه همایش های علمی و مقالات آن" نسبت به ثبت همایش های علمی در سامانه همایش های معتبر ISC اقدام و بعد از همایش مجموعه مقالات را جهت نمایه سازی به پایگاه ISC ارسال کنند.

رییس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) بیان کرد: از آنجا که ثبت یک دوره همایش در سامانه همایش های معتبر ISC به منزله صدور مجوز به برگزار کننده جهت استفاده از آرم و اعلام حمایت ISC در دوره های بعدی همایش است، برگزار کننده باید در هر دوره از همایش، نسبت به ثبت و اخذ مجوز استفاده از نشان واره (لوگو) ISC اقدام و ضمنا در برگزاری کلیه همایش های علمی و بالاخص همایش های بین المللی، برگزار کننده می بایست بر اساس ماده 3 آیین نامه "نحوه برگزاری و ساماندهی همایش های علمی" مجوزهای لازم را اخذ کند.

وی عنوان کرد: در چند ماه اخیر مشاهده شده که عده ای بصورت غیر قانونی، برگزاری همایش را وسیله ای برای کسب در آمد و تجارت قرار داده و بدون هماهنگی و اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی صلاح، نسبت به برگزاری انواع همایش ها و کنفرانس های ملی و بین المللی در سطح کشور و حتی خارج از کشور اقدام کرده اند.

به گفته دهقانی، با توجه به الزامات قانونی، در صورت مشاهده هر گونه استفاده بدون مجوز از آرم و لوگوی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) موجبات پیگرد قانونی را جهت پایگاه استنادی علوم جهان اسلام فراهم می آورد.

گفتنی است، به کلیه شرکت کنندگان و برگزارکنندگان در همایش توصیه می شود با مراجعه به وب سایت پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به آدرس http://mcl.isc.gov.ir  ضمن آگاهی از نحوه ثبت همایش در پایگاه و آشنایی با آیین نامه ها و مقررات مربوطه، لیست همایش های ثبت شده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و فهرست برخی از همایش هایی که بدون اخذ مجوز اقدام به استفاده از نام و یا لوگوی ISC کرده اند، را ملاحظه کنند.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.