هشتمین همایش انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران از امروز در دانشگاه زنجان آغاز به کار کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ دبیر علمی همایش گفت : 217 مقاله از 45 دانشگاه و موسسه علمی – تحقیقاتی کشور به این همایش ارسال شده است.
عظیم زاده افزود : این همایش با محورهای زمین‌شناسی اقتصادی ، پترولوژی (مرتبط با زمین‌شناسی اقتصادی) ، سنجش از دور و اکتشاف مواد معدنی ، اکتشافات ژئوفیزیکی و ذخایر معدنی ، زمین‌ شیمی و هیدروژئوشیمی ، زمین‌ شناسی زیست‌ محیطی ، کانی ‌شناسی کاربردی ، اکتشاف ژئوشیمیایی ، ذخایر هیدروکربنی و کانی ‌آرایی برگزار می‌شود.
به دعوت دبیرخانه هشتمین همایش زمین شناسی اقتصادی ایران آقای دکتر توماس آیگلزپرگر از دپارتمان کانی شناسی ، پترولوژی و زمین شناسی کاربردی دانشگاه بارسلونای اسپانیا در این همایش به عنوان سخنران کلیدی نتایج آخرین تحقیقات خود را ارائه خواهند نمود.
در این همایش از دانشجویان ممتاز دوره ‌های دکتری زمین‌ شناسی اقتصادی و اکتشاف معدن کشور نیز تجلیل خواهد شد.  
همچنین با پیگیری دبیرخانه همایش ، 4 جایزه بین‌المللی نیز از طرف دانشگاه بارسلونا و موسسه Georesource  برای بهترین ارائه سخنرانی و پوستر در مقاطع تحصیلی دکتری و کارشناسی ارشد اعطا خواهد شد.
برپایی نمایشگاه و کارگاه آموزشی علوم زمین و معدن از دیگر برنامه های این همایش 2 روزه است.
از 19 پهنه معدنی کشور 12 پهنه در استان زنجان قرار گرفته است و معدن سرب و روی بزرگترین معدن خاورمیانه هم در استان زنجان واقع شده است .
دانشگاه زنجان جز 10 دانشگاه فعال در حوزه علمی است که میزبانی زنجان برای برگزاری همایش های زمین شناسی و حوزه معدن را میسر کرده است .

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.