مقام ها در وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گویند: برای بازگشایی مسیر قندهار- ترینکوت عملیات موسوم به اتل (قهرمان) راه اندازی شده است.

وزارت دفاع: برای بازگشایی مسیر قندهار- ترینکوت عملیات راه اندازی شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید: در حال حاضر نیروهای امنیتی و دفاعی عملیاتی را راه‌اندازی کرده تا این مسیر را از وجود کامل شورشیان پاک سازی کنند.

آقای رادمنش به بی بی سی گفته است که بعضی مشکلات در مسیر قندهار- ترینکوت از طرف شب وجود دارد اما نیروهای امنیتی متعهد هستند تا این مسیر را باز نگهدارند.

در همین حال گزارش های از این مسیر به نشر رسیده است که گویا مناطق بیشتری این مسیر به دست طالبان قرار داشته و آنان برای مردم محل و مسافران مشکلاتی خلق می کنند.

رفت و آمد، قطع تماس های تلیفونی و سرباز گیری طالبان از مردم محل از جمله مشکلاتی است که مردم محل از آن شکایت کرده اند.

باشندگان ولایت ارزگان می‌ گویند با وجود کاهش درگیری ‌ها در این ولایت کنترل مسیر ترینکوت _ قندهار به دست افراد گروه طالبان افتاده ‌است.

محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی کشور اما می گوید که در حال حاضر تنها دو شبکه خصوصی فعال است، او همزمان تایید کرده که طالبان برای ادامه درگیری در حال سرباز گیری هستند.

اقای رادمنش می گوید که طالبان در مسیر ٰ ترینکوت _ قندهار حاکمیت ندارند و آنان (طالبان) دست به اقدامات دزدانه می زنند و کنترل این مسیر به دست نیروهای امنیتی و دفاعی کشور است.

مردم محل ادعا دارند که به دلیل نرسیدن مهمات و غذا به نیروهای امنیتی مستقر در مسیر جاده قندهار_ترینکوت اکنون نیروهای امنیتی پوسته ‌های محل استقرار خود را ترک کرده ‌و طالبان کنترل جاده را عملا در دست دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار