به مناسبت میلاد حضرت امام هادی (ع) صد زوج جوان در شهر کابل با هزینه کم، ۲۵ هزار افغانی به صورت دسته جمعی جشن ازدواجشان را برگزار کردند.

برگزاری جشن ازدواج صد زوج جوان در کابلبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، محمد بشیر فهیمی مسؤل دفتر آیت‌الله فیاض که یکی از علمای اهل تشیع است، گفت که عروسی‌ های مجلل نه تنها در شریعت جایی ندارد بلکه سبب ترویج عنعنات خرافاتی در جامعه می‌گردد.

مصارف این جشن عروسی دسته‌ جمعی را موسسه خیریه ابالفضل العباس - علیه السلام - پرداخت کرده است و زوج‌های جوان فقط پرداخت کرایه ترانسپورت اقارب شان را به دوش دارند.

زوج‌ های جوان می گویند که با برگزاری اینگونه مراسم فرهنگ ازدواج‌های دسته جمعی در نقاط  مختلف کشور نهادینه می شود که با نهادینه‌شدن عروسی‌های دسته‌جمعی مصارف کمرشکن از سد راه ازدواج جوانان برداشته می شود.

در این حال، عالمان دین از برگزاری مراسم عروسی دسته جمعی استقبال نموده و از نهادهای خیر، تاجران ملی، حکومت و باشندگان کشور می خواهند که از برگزاری عروسی دسته جمعی و اسلامی حمایت کنند.

ایرکا نوشت: قابل ذکر است که مصارف گزاف جشن عروسی و برخی عنعناتی که در جامعه وجود دارد، سبب می‌شود تا جوانان برای پیدا کردن پول راه مهاجرت را در پیش گیرند.

انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، ازدواج ، کابل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار