مقامات محلی فاریاب از کشته شدن 23 نفر از مردم بی‌گناه این منطقه براثر اصابت موشک به خانه‌ای که درآن مراسم عروسی در جریان بود، خبردادند.

اصابت موشک به مجلس عروسی در فاریاب 23 نفر را کشت
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، تعدادی از مردم منطقه کوسه قلعه ولسوالی خواجه سبزپوش، که در یک مراسم عروسی شرکت کرده بودند، در مسیر راه حرکت کاروان عروسی با اصابت موشک کشته و زخمی شدند.

عبدالله معصومی ولسوال خواجه سبزپوش گفت که کشته شدگان این رویداد ابتدا 11 تن و مجروحین 12 نفر بودند؛ اما دو تن از مجروحین به دلیل شدت جراحت شديد، شب گذشته جان باختند.

دکتر معروف ثمر رییس صحت عامه فاریاب نیز 13 کشته و 10 زخمی را تايید کرد.

غلام دستگیر که در این رویداد 8 عضو خانواده‌اش کشته و زخمی شده است گفت که در این رویداد 14 تن جان باخته‌اند که شامل یک مرد، یک زن و بقیه اطفالى دختر و پسراند که از یکسال تا 15 سال سن دارند.

احمد جاوید بیدار سخنگوی والی فاریاب گفت که منطقه کوسه قلعه، ساحه جنگ بین نیروهای امنیتی و مخالفان مسلح است.

وى افزود که از چهار روز بدینسو، عملیات پاکسازی در اين منطقه جریان دارد و معلوم نیست که این رویداد، بر اثر اصابت هاوان طرف های درگیر رخ داده و یا در نتیجه مین مخالفان مسلح که غرض جلوگیری از پیشروی نیروهای امنیتی در راه های عامه کارگذاری کرده اند صورت گرفته است.

وی افزود که هیأتی برای بررسی حقیقت این ماجرا معرفی شده اند.

یکی از متضررین که نخواست اسمش گرفته شود، گفت که این فاجعه، به اثر اصابت هاوان نیروهای اردوی ملی اتفاق افتاده است.

پژواک نوشت: اما از سوى ديگر، قارى يوسف احمدى سخنگوى طالبان مسلح هم ميگويد که اين رويداد، از اثر فير مرمى هاوان اردوى ملى صورت گرفته است.

وى افزود که تمام قربانيان اين حادثه، مردم ملکى ميباشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار