آتش‌بس شکننده سوریه و بحران آوارگان سوری محورهای اصلی دور نهایی اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل خواهد بود.

سوریه محور اصلی سخنرانی‌های رهبران سیاسی جهان در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بحران سوریه محور اصلی سخنرانی‌های رهبران سیاسی جهان در دور نهایی هفتاد و یکمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواهد بود. مسکو و واشینگتن در این نشست، برای تقویت آتش‌بس شکننده در سوریه تلاش خواهند کرد. از سوی دیگر، پیش‌بینی می‌شود «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا، نیز در سخنرانی خود خواستار افزایش کمک‌های بین‌المللی برای ساماندهی و اسکان آوارگان شود. 

در ادامه گزارش آمده است: در هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که با حضور 135 رهبر سیاسی و ده‌ها وزیر از کشورهای مختلف جهان تشکیل خواهد شد، «بان کی‌مون،» دبیرکل سازمان ملل متحد و اوباما آخرین سخنرانی‌های خود را ایراد خواهند کرد. اواخر سال جاری میلادی، دوران 10 ساله ریاست بان کی‌مون پایان می‌یابد. 

دبیرکل سازمان ملل متحد در گفتگوی چهارشنبه خود با رویترز، در این خصوص اظهار داشت: در حال حاضر بحران‌های زیادی وجود دارد که درد و رنج فراوانی را به جهانیان تحمیل کرده است. با این وجود هیچ یک از آن‌ها به اندازه جنگ داخلی سوریه مرگ و ویرانی به بار نیاورده و باعث بی‌ثباتی جهان در این سطح گسترده نشده است. کشورهای بزرگ و قدرتمند جهان وظیفه دارند با استفاده از نفوذشان، از آخرین فرصت باقی‌مانده برای دستیابی به راه‌حلی سیاسی درخصوص بحران سوریه بهره ببرند. 

منابع سیاسی پیش‌بینی کرده‌اند اعضای «گروه بین‌المللی پشتیبانی از سوریه» که شامل آمریکا و روسیه می‌شود، سه‌شنبه در حاشیه هفتاد و یکمین نشست سالانه سازمان ملل متحد با یکدیگر دیدار کنند. از سوی دیگر، شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز قرار است چهارشنبه، نشست بلندپایه‌ای را درخصوص بحران سوریه برگزار کند. 

در ادامه گزارش آمده است: 193 عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد دوشنبه و پیش از برگزاری سخنرانی‌های معمول سالانه این مجمع، دیدار و درباره صدور یک بیانیه سیاسی درخصوص مهاجران و پناهندگان به بحث و تبادل‌نظر خواهند پرداخت. یک روز پس از آن نیز اوباما نشست بلندپایه‌ای را میزبانی خواهد کرد که هدف آن جمع‌آوری کمک‌های مالی برای ساماندهی و اسکان پناهندگان خواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار