رئیس اداره زکات استان آذربایجان غربی در حاشیه جشنواره انگور بر پرداخت زکات این محصول بهشتی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حجت الاسلام شوقی در حاشیه این جشنواره در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گروه مستقر در محل برگزاری جشنواره انگور درارومیه با بیان اینکه بر هر 848 کیلو کشمش و انگور خشک شده زکات تعلق می‌گیرد، تصریح کرد: انگور هم زکات واجب دارد و حد نصاب آن برای زکات 3388 کیلو انگور تر ، می باشد.

رئیس ستاد اجرایی شورای زکات استان به پرداخت زکات که یکی از واجبات شرعی دین اسلام است اشاره ایی کرد و افزود : زکات سبب افزایش رحمت الهی شده و انسان را از عقوبت الهی باز می دارد و زکات و نماز همراه همدیگر وسیله‌ای برای تقرب به خداوند متعال هستند.

وی در ادامه به برگزاری جشنواره انگور در استان اشاره ایی کرد و افزود: برگزاری جشنواره های فرهنگی مثل جشنواره انگور موجب افزایش توریسم گردشگری در استان می شود.

رئیس اداره زکات استان گفت: افزایش توریسم گردشگری یک فرصت مناسب برای شناساندن فرهنگ – آداب و روسوم استان آذربایجان غربی به مردم و رواج آنها است.

حجت الاسلام شوقی در ادامه بیان کرد: بایستی مسئولین استان از تمامی ظرفیتهای موجود استفاده کنند تا بتوانیم در کنار برگزاری جشنواره ها صنعت توریسم استان را گسترش و موجب رواج اقتصادی در استان و کشور شویم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.