کارشناس روابط بین الملل دانشگاه اصفهان گفت: توریسم سلامت تنها به جذب گردشگر نمی پردازد بلکه ساختار سلامتی کشور را همه جانبه و برای شهروندان داخلی و هم خارجی تنظیم می کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،منصور شبان آزاد  گفت: ارتباطات زیر ساختی سلامت جمهوری اسلامی ایران با دنیا تقسیم شده و آنچه که سهم استان اصفهان است با همکاری و همراهی دانشگاه های استان چهارمحال بختیاری، یزد و کاشان موظف هستند نسبت به 4 کشور دنیا( آلمان، اتریش در اروپا و در آسیا کشور چین و کره) سیاست های 10 سال آینده آنها را مطالعه و نحوه تعامل و ظرفیت های توسعه روابط سلامتی با آنها را بررسی و برنامه های عملیاتی برای توسعه این ارتباطات را ایجاد کنیم.

وی در ادامه افزود: استان اصفهان به دلیل برند بودن نباید صرفا برای ساختار سلامت فعلی برنامه ریزی کند، بلکه باید با گرفتن ظرفیت های آموزشی درمانی، ساخت دارو و ایجاد اشتغال این کشور ها، بخشی از خدمات سلامتی گردشگری این کشور ها را با قیمت و کیفیت مناسب تر و با ارائه ظرفیت های کشوری ارائه دهد.

وی با اشاره به جایگاه بالای کشور اتریش در زمینه طب سنتی در اروپا، گفت: اگر طب سنتی اصفهان و اتریش در وین و اصفهان مراکز مشترکی ایجاد کند، هم ارز آورزی فراوانی دارد و هم ظرفیت های نهفته طب سنتی اصفهان در نقاط مختلف جهان متبلور خواهد شد.
شبان آزاد اظهار داشت: بحث توریسم سلامت فقط یک جانبه گرایی نیست که یک نفر را بیاوریم از عراق و افقانستان  و خدماتی را که برای مردم ایران با قیمت مناسب ارائه می شود، برای مهاجران و توریست ها یکسان باشد.

وی ضمن اشاره به میزان هزینه بالای اصفهان در ارائه خدمات سلامت به مهاجران افغانی، گفت: در آمار معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ذکر شده که حدود 80 میلیارد تومان هزینه صرف  بیماران خارجی شده است و درصد قابل توجهی از این هزینه از جیب مردم ایران است و متاسفانه هیچ کس متولی بازگشت آن نیست.

کارشناس روابط بین الملل دانشگاه اصفهان تنظیم ساختار ارائه خدمات سلامت را اولین مرحله در توسعه توریسم گردشگری دانست و افزود:  همیشه گفته اند پیشگیری بهتر از درمان است و جلوگیری از ضرر و زیان ها در صنعت گردشگری سلامت در اولویت قرار دارد تا به دنبال آن خدمات بهتری به شهروندان داخلی ارائه شود.

وی یادآور شد:  تمام این مشکلات و ظرفیت های نهفته زمانی سازمان دهی خواهد شد که ما در استان اصفهان یک بستر همه جانبه ایجاد کنیم که این امر به حمایت همه اجزای اجرایی شهر از جمله  فرمانداری، شهرداری، علوم پزشکی اصفهان، فرودگاه ها، هتل ها، وزارت خارجه و ... نیازمند است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.