سران کشورهای مختلف قرار است در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل بر دو موضوع سوریه و مهاجران متمرکز شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای بی سی نیوز، سران کشورهای مختلف قرار است در هفتاد و یکمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل که از روز دوشنبه آغاز می شود در خصوص دو موضوع مهم گفتگو کنند: بحران مهاجران که از زمان جنگ جهانی دوم بی سابقه بوده است و جنگ داخلی سوریه که اکنون وارد ششمین سال خود می شود و تاکنون به مرگ بیش از 300 هزار نفر منجر شده است.

سوریه -- که از دوشنبه گذشته آتش بسی با میانجی گری مسکو و واشینگتن در آن برقرار شد – همچنان در دستور کار نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل قرار دارد. حمله هوایی آمریکا که روز شنبه نیروهای سوری را به جای تروریستهای داعش هدف قرار داد، ممکن است به آتش بس حاصل شده ضربه ای جدی وارد کند. این آتش بس که شامل حملات ضد داعش نمی شود، به مدت 5 روز ادامه داشته است؛ با وجود اینکه هر دو طرف بارها این آتش بس را نقض کرده اند.

بر اساس اعلام دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل حدود 65.3 میلیون نفر اواخر سال 2015 از محل زندگی خود آواره شده اند. این رقم در مقایسه با سال پیش از آن 5 میلیون نفر افزایش داشته است و از زمان جنگ جهانی دوم بیشترین تعداد مهاجران محسوب می شود. این آمار شامل 21.3 میلیون مهاجر، 3.2 میلیون پناهجو و 40.8 میلیون نفری است که در کشور خود سرگردان شده اند.

"بان کی مون،" دبیر کل سازمان ملل که 31 دسامبر سال جاری میلادی (11 دی 95) دوره حضورش در این سازمان پایان می یابد و "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا که در ماه ژانویه سال آینده کاخ سفید را ترک می کند برای آخرین بار در این نشست حاضر خواهند شد. همچنین "ترزا می،" نخست وزیر جدید انگلیس اولین حضور خود را در این نشست تجربه خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار