اعضای مجلس نمایندگان سفر رئیس جمهور غنی به کشور هندوستان را پر دست آورد خوانده و از هند به خاطر کمک‌هایش به افغانستان سپاسگزاری کردند.

مجلس نمایندگان سفر رئیس جمهور به هند را پردست‌آورد خواندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،عبدالرووف ابراهیمی، رئیس مجلس نمایندگان در نشست عمومی امروز مجلس نمایندگان گفت: سفر رئیس جمهور به هند پردست آورد بود و کمک یک میلیاردی هندوستان در یک موقع حساس به افغانستان صورت می‌گیرد.

آقای ابراهیمی افزود که این کمک هند به افغانستان، در تامین امنیت کشور و بهبود زندگی مردم موثر می‌باشد.

وی به نمایندگی از مجلس نمایندگان از هندوستان به خاطر کمک‌هایش به افغانستان سپاسگزاری کرد.

یکی از دست آوردهای مهم سفر رئیس جمهور به هند، کمک یک میلیارد دالری بدون باز پرداخت حکومت هندوستان به افغانستان عنوان شده است.

محمد نعیم لالی حمیدزی، دیگر عضو مجلس نیز سفر رئیس جمهور به هند را پردست آورد خواند و گفت: از هندوستان تشکری می‌کنیم و این پاکستان بود که این زمینه را فراهم کرد تا ما از هند درخواست کمک نظامی کنیم.

به گفته او، پاکستان به عنوان کشور اسلامی به جای کمک به افغانستان، هر روز انفجار و انتحاری می‌فرستد.

شماری بر این باورند که نزدیکی هند و افغانستان، پاکستان را سخت نگران کرده و این نزدیکی حساسیت بیشتر پاکستان را بر می‌انگیزد.

اما میربت خان منگل، یکی از اعضای مجلس نمایندگان می‌گوید طرفداران این دیدگاه جاسوسان پاکستان هستند.

آوا نوشت: آقای منگل با بیان اینکه «افغانستان به عنوان یک کشور مستقل می‌تواند با هر کشوری روابط داشته باشد»، گفت: پاکستان تاکنون از هیچ نوع جنایت در افغانستان دریغ نکرده که ما به فکر حساسیت بیشتر این کشور باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.