مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت «شهدای خدمت» جمهوری اسلامی ایران در حسینه هراتی‌ های مشهد مقدس برگزار گردید.

مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت «شهدای خدمت» جمهوری اسلامی ایران با حضور اقشار مختلف مردمی از سوی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی در حسینه هراتی‌های مشهد مقدس برگزار گردید.

 سخنرانان در این مراسم تاکید کردند که مهاجرین افغانستانی در مراسم‌های شهید آیت الله رئیسی از ابتدا تا انتها با ابراز همدردی خودشان دوشادوش برادران و خواهران ایرانی، سنگ تمام گذاشتند.

حسین شرافتی راد؛ مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی در این مراسم با بیان اینکه یاد همه شهدا خصوصا شهید جمهور و همراهانشان را گرامی می‌داریم، گفت: کسی که صادقانه خدمت کند قطعا تمام مردم در همه امور، با او هستند. مهاجرین افغانستانی در مراسم‌های شهید رئیسی از ابتدا تا انتها سنگ تمام گذاشتند.

وی گفت: همه اقشار مختلف مردمی مهاجرین افغانستانی در ایران برای ابراز همدردی پای کار آمدند، قطعا این نوع کارها مسوولیت ما را سنگین‌تر می‌کند تا این که بیشتر از گذشته در امورات مهاجرین خدمت و تلاش کنیم.

در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید جواد وحیدی؛ رئیس بنیاد فرهنگی و اجتماعی افغانستانی‌های مقیم ایران گفت:شهید آیت‌الله رئیسی معتقد به عدالت اجتماعی بود و در این راستا هم گام‌های بزرگی برداشت و خدمات شایانی را به مردم ارائه کرد.

وی با بیان اینکه به شهید آیت الله رئیسی توهین‌هایی شده بود، اظهار کرد: با این وجود و با تمام زخم زبان‌ها، ایشان متوقف نشد و وظیفه خود را برای کشوری آباد انجام داد، در این میان ولی فقیه زمان، از او ابراز رضایت کرد که این خیلی مهم و با اهمیت است.

همچنین جابر انصار با بیان اینکه دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران کارهای مهمی برای مهاجرین افغانستانی در ایران انجام داد، گفت: در راس نظام جمهوری اسلامی ایران، رهبر انقلاب ایستاده است که تعریف کننده خطوط اساسی سیاست خارجی و داخلی یک کشور است و در این میان تجربه نشان داده است که در چهل و چند سال، دیدگاه رهبر انقلاب اسلامی نسبت به مهاجرین افغانستانی در ایران، دید مسلمان به امت اسلام بوده است.

گفتنی است، بعد از شهادت آیت‌‌الله رئیسی و همراهان ایشان، مراسم‌های مختلفی از سوی مهاجرین افغانستانی مقیم جمهوری اسلامی جهت پاسداشت از مجاهدت‌ها و فعالیت‌های رئیس‌جمهور فقید ایران برگزار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار