فرمانده عمومی نیروی هوایی افغانستان از تحویل 4 بالگرد به قوای هوایی در شمال کشور برای تقویت و پشتیبانی نیروهای امنیتی خبرداد.

تحویل ۴ چرخبال MD۵۳۰ به قوای هوایی در زون شمالبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، ژنرال عبدالوهاب وردک؛ فرمانده عمومی نیروی هوایی افغانستان ضمن تحویل دهی بالگردهای MD۵۳۰ به نیروی هوایی زون شمال گفت: هم اکنون نیروهای هوایی در ۲۲ ولایت افغانستان فعالیت دارند.

ژنرال عبدالوهاب وردک اضافه کرد: نیروی هوایی در ۱۰ ولایت ناامن کشور تلاش شبانه روزی دارند و بالگردهای MD۵۳۰ به منظور انتقال نیروها، رساندن کمک‌های اولیه و حملات تعرضی استفاده می‌شود.

فرمانده عمومی نیروی هوایی می‌افزاید: یکی از موثرترین نیروها در پیشروی قوای زمینی نیروهای هوایی کشور بوده که در گذشته بنابر تقویت نشدن نیروی هوایی، اردو ملی مشکلات زیادی داشت ولی امروزه از این مشکلات کاسته شده است.

وی گفت: سال گذشته یک سال پر چالش و مشکلات برای نیروهای امنیتی بود و با وجود آن از اهمیت خاصی برای نیروهای امنیتی برخوردار بود چون تجربیات و تمرینات تقویتی را در عرصه عمل پشت سر گذاشتند.

ژنرال عبدالوهاب وردک افزود: ما کوشش داریم تا با بالگردهای MD۵۳۰ حدودی ۲۹ ولایات افغانستان را تحت پوشش خود قرار دهیم؛ ولی با جنگنده های A۲۹ تمام نقاط کشور تحت پوشش می باشد.

او به دستاوردهای اخیر نیرو های هوایی اشاره و تصریح کرد: نیروی هوایی افغانستان جزیی از ارتش است که تکمیل کننده ارگان‌های امنیتی است و از تاثیرات قابل ملاحظه یی در عرصه نبرد برخوردار می باشد.

آقای وردک با ابراز خشنودی اظهارداشت: امروز در کشور خود یک دانشگاه مخصوص برای خلبانان داریم و در یک ماه آینده ۴۵ نفر از کشورهای دوست آموزش را فرا گرفته و وارد کشور خواهند شد و تقریبا ۲۲۵ نفر در دانشگاه داخلی کشور در حال آموزش هستند.

وی تصریح کرد: تقریبا ۷۰ درصد نیروی هوایی تقویت شده، ولی برای آماده شدن بیشتر این نیروها نیاز اساسی به اقتصاد و زمان داریم تا تکمیل گردد.

فرمانده عمومی نیروی هوایی افغانستان علت کندی بیشرفت‌های نیروی هوایی را جلوگیری از تلفات افراد ملکی خواند و افزود: هیچ یک از نیروهای امنیتی (حتی وزیر دفاع) حق ندارد در مسجد، خانه های مسکونی ،اماکن مقدس، پل و پلچک و معابر عمومی حملات انفجاری داشته باشد.

مهمند کتوازی؛ فرمانده قول اردو ۲۰۹ شاهین که در این برنامه حضور داشت می گوید در هر لحظه قدم به قدم قوای هوایی از نیرو های زمینی حمایت نموده و علت آن که نیروی زمینی پیشرفت کرده یا در بسیاری جای ها دشمن را شکست داده، همکاری نیروی هوایی بوده است.

آقای کتوازی خطاب به دشمنان خاطر نشان ساخت: نیروهای امنیتی دیگر از شکل دفاعی خارج شده و از این پس حملات تعرضی در استقامت های مختلف را آغاز خواهیم نمود.

او می گوید: هم اکنون وضعیت در شمال و شمال شرق و در شهرهایی چون قندوز، قلعه زال، سرک بغلان، سنچارک و نقاط ناامن دیگر اوضاع کنترول شده می باشد و به زودی عملیات گسترده ای را در ولسوالی ارچین آغاز خواهیم نمود.

بالگردهای MD۵۳۰ تاکنون از مرکز ۸ بال به جنوب، ۲ بال به شرق و ۴ بال به زون شمال تحویل داده شده است و ۱۳ بال دیگر را به علت نبود پیلوت مورد استفاده قرار نمی گیرد.

این جنگنده دو نوع سلاح از قبیل داشکه و راکت انداز را با خود حمل می‌کند و چهار وظیفه عمده از جمله حمایت قطار ها، حمایت از نیروهای زمینی، کشف هدف و پشتیبانی از ترانسپورت را بر عهده دارد و از سرعت و مصرف خوبی نسبت به بالگرد دیگر برخوردار است.

ژنرال عبد الوهاب وردک به خبرنگار صدا افغان گفت: خبرنگاران از جمله سربازان راستین وطن می باشند و از هیچگونه تلاش برای اطلاع رسانی مردم و همکاری نیرو های امنیتی دریغ نکردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، چرخبال ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار