فرماندار شهرستان تکاب گفت: این شهرستان برای توسعه در صنایع معدنی و بهره برداری مفید و بهینه از معادن سنگ به استفاده از تجربیات شهرهای پیشگام و پیشرو در این زمینه نیازمند است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، ایرج ثقفی در خصوص نتایج بازدید فرماندار از معادن و کارخانه های سنگ شهرستان محلات و دیدار با انجمن سنگبران این شهرستان بیان کرد: برای توسعه معادن سنگ و صنایع معدنی در تکاب استفاده و بهره مندی از دانش و تجربیات شهرهای پیشگام و پیشرو در این زمینه بسیار ضروری است.

وی بیان کرد: با توجه به وجود منابع غنی در بخش معادن سنگ تکاب، راه اندازی صنایع جانبی و کارخانه های سنگبری می تواند موجب جهش اقتصادی در این شهرستان شود.

ثقفی با بیان اینکه تکاب قابلیت تبدیل شدن به قطب تولید سنگ های ساختمانی را دارد، اظهار کرد: راه اندازی کارخانه های سنگ با کمک سرمایه گذاران و فعالان و مجریان این عرصه در شهرستان تکاب می تواند نیاز استان های شمالغرب کشور را تامین کند.

وی ادامه داد: همکاری و مشارکت کارخانه داران و معدنکاران شهرستان های صنعتی و معدنی مانند محلات در زمینه گسترش و توسعه صنایع معدنی در شهرستان تکاب راهگشای مناسب و الگویی ارزنده برای این شهرستان خواهد بود.

وی گفت: توسعه صنایع معدنی در تکاب، افزایش تولید، بهره وری اقتصادی، افزایش اشتغال و کاهش بیکاری را به دنبال خواهد داشت.

فرماندار تکاب با اشاره به موانع توسعه و سرمایه گذاری در بخش معادن و صنایع معدنی نیز بیان کرد: وجود معادن غنی سنگ، فرصت بزرگ برای توسعه تکاب محسوب می شود و سرمایه گذاری با این هدف، نیازمند بسترسازی و رفع موانع است که دستگاه های اجرایی شهرستان باید در این زمینه تلاش کنند.

ثقفی اضافه کرد: روسای ادارات با تعامل و همکاری با معدنکاران و مدنظر قرار دادن اصول زیست محیطی و رعایت قانون، زمینه های سرمایه گذاری در بخش معدن را فراهم کنند.

وی افزود: ادارات مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی باید بدون اجتهادهای شخصی و رفتارهای سلیقه ای با ملاک قرار دادن قانون، محیط کسب و کار در تکاب را تسهیل کنند.

هیاتی از شهرستان تکاب متشکل از فرماندار، جمعی از روسای ادارات و چند تن از معدنکاران در سفری 2 روزه با حضور در شهرستان محلات استان مرکزی در مدت 2 روز از معادن سنگ، کارخانه های سنگبری و نمایشگاه بین المللی سنگ ساختمانی این شهرستان بازدید و با فعالان معدنی، صنعت کاران و سرمایه گذاران بخش صنعت و معدن محلات دیدار و گفتگو کردند.

در شهرستان تکاب بیش از 50 معدن بزرگ سنگ فعال است در حالی که تنها یک واحد سنگبری در کنار معدن سنگ وجود دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.