ترمینال اتوبوسرانی با سازه‌های قدیمی و فرسوده‌ای که دارد در شان کلانشهری مانند کرمانشاه نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ عضو شورای شهر کرمانشاه به قدمت 30 ساله ترمینال اتوبوسرانی درون شهری کرمانشاه اشاره کرد و گفت: قطعا این ترمینال با سازه‌های قدیمی و فرسوده‌ای که دارد در شان کلانشهری مانند کرمانشاه نیست.

محمد شه‌پرست افزود:این ترمینال ابتدا ترمینال مینی‌بوسرانی کرمانشاه برای سفر به شهرستان‌های اطراف بود که بعدها با راه‌اندازی ترمینال شهید "کاویانی" به ترمینال اتوبوسرانی کرمانشاه تغییر کاربری داده شد اما با این تغییر کاربری بهسازی و نوسازی در این ترمینال انجام نشد .

وی با اشاره به وجود 270 اتوبوس در شهر کرمانشاه، ادامه داد: ایستگاه ها، سایبان‌ها و سکوها و تمامی مجموعه قدیمی بوده و قدمت 30 ساله دارد و شهرداری باید توجه ویژه‌ای به بحث نوسازی این مکان داشته باشد.

شه‌پرست گفت: از این تعداد همواره 30 تا 40 اتوبوس‌ها به دلیل مشکلات فنی در تعمیر به سر می‌برند و قطعا تعداد اتوبوس‌های موجود جوابگوی جابجایی مسافران در کلانشهر کرمانشاه نیست.

وی با اشاره به خصوصی‌سازی کامل سازمان اتوبوسرانی کرمانشاه در سال 1385، گفت: این امر موجب شده تا رانندگان اتوبوس‌ها به سمت درآمد بیشتر بروند و قطعا در مسیرهای طولانی تمایلی به تردد ندارند و این امر موجب شده تا مردم ساکن در شهرک‌های اطراف که فاصله بسیاری با مرکز شهر دارند مدت‌های طولانی منتظر اتوبوس بمانند.

شه پرست افزود:در حال حاضر 850 ایستگاه نیز در سطح شهر مستقر است که بیشتر آنها وضعیت سازه‌ای خوبی ندارند.در بسیاری کلانشهرها دستگاه GPS بر روی اتوبوس‌ها نصب شده و در ایستگاه‌های اتوبوس دستگاهی تعبیه شده که فاصله اتوبوس تا ایستگاه را به مسافران منتظر در ایستگاه اعلام می‌کند.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.