معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی گفت:بیش از 100 نفر در 19 کارگاه باتیک فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛به‌آفرین در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره چاپ باتیک گفت: هنرمندان باتیک‌کار شهرستان اسکو میزبان اصلی جشنواره باتیک هستند؛ هنر چاپ باتیک در شهرستان اسکو، رونق فراوان دارد و هنرمندان زیادی وارد این عرصه شدند و آثاری فاخر خلق کرده‌اند.

وی رشته‌های رایج صنایع دستی در این شهرستان را 29 رشته عنوان کرد و افزود: هنر چاپ باتیک یا چاپ کلاقه‌ای جزء شاخص‌ترین هنرهای و رشته‌های صنایع دستی اسکو و استان است که بیش از 100 نفر در 19 کارگاه باتیک فعالیت می‌کنند.

به‌آفرین هدف از برگزاری این جشنواره را حفظ و احیاء و شناساندن هنر باتیک و همچنین حمایت از هنرمندان این عرصه عنوان کرد و گفت: برگزاری این جشنواره نقطه آغاز راه است و این شهرستان ظرفیت‌ بالایی در زمینه هنر باتیک دارد که باید به منظور ایجاد اشتغال و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی در این شهرستان از آنها استفاده کرد.

وی بیان کرد: هنر چاپ باتیک به عنوان مهم‌ترین صنایع دستی اسکو در سال 89 ‌در زمره میراث معنوی کشور به ثبت ملی رسید و در سال 94 چهار اثر چاپ باتیک موفق به دریافت‌ نشان ملی مرغوبیت شدند.

به‌آفرین با اشاره به شهرت جهانی و کیفیت بالای این هنر افزود: در سفری که اعضای شورای جهانی صنایع دستی آسیا و اقیانوسیه به منظور شرکت در هشتمین اجلاس جهانی صنایع دستی به تبریز داشتند ضمن بازدید از کارگاه های چاپ باتیک از دیدن زیباهایی این هنر ابراز شگفتی کردند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: در صورت همکاری مسئولین محلی برای تامین مکان، به منظور حفظ و اشاعه این هنر، آماده ایم تا خانه باتیک و خانه ترویج صنایع دستی را راه اندازی کنیم.

گفتنی است: این جشنواره به مدت سه روز از 25 تا 27 شهریور ماه در اسکو در محل کانون فرهنگی آموزش و پرورش، واقع در سبزه میدان اسکو در حال برگزاری است.


انتهای پیام/ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.