مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از برگزاری جشنواره باتیک در اسکو خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مرتضی آبدار با اعلام این خبر گفت: به دلیل اهمیت ویژه صنایع دستی در اقتصاد مقاومتی و نقش آن در ایجاد اشتغال و توسعه پایدار و با توجه به ثبت ملی چاپ باتیک به نام شهرستان اسکواین جشنواره از 25 لغایت 27 شهریور ماه در اسکو برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی افزود:برگزاری جشنواره ها و فستیوال ها در حوزه صنایع دستی علاوه بر ایجاد ارتباط ما بین عموم مردم و هنرهای سنتی، زمینه را برای جذب علاقمندان و جوانان به منظور اشتغال در عرصه صنایع دستی فراهم می کند.

در همین راستا دبیر اجرایی این جشنواره با اشاره به جزئیات برگزاری آن گفت: طبق فراخوان منتشر شده هنرمندان می توانند از 12 لغایت 22 شهریور ماه آثار چاپ باتیک خود را (حداکثر 4 اثر) به دبیرخانه جشنواره برای داوری ارسال نمایند.

آبدار افزود: آثاری ارسالی از تمامی جهات مورد بررسی دقیق قرار خواهند گرفت و تنها آثاری که تمامی مراحل تولید آن ها به صورت دستی و طبیعی صورت گرفته باشد به مرحله نهایی راه پیدا خواهند کرد.

وی گفت: این جشنواره در محل کانون فرهنگی آموزش و پرورش، واقع در سبزه میدان اسکو به مدت سه روز برپا و به سه نفر از برگزیدگان جوایز ارزنده ای اعطا خواهد شد.

گفتنی است: در حاشیه این جشنواره که به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی و با مشارکت فرمانداری، بخشداری، شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسکو برگزار خواهد شد، نمایشگاه دستاوردهای روستایی، بازی های بومی و محلی، نمایشگاه صنایع دستی و ورک شاپ باتیک نیز برپا خواهد بود.



انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.