جنازه آلبرت اینشتین بنا به خواست خود او پس از مرگ سوزانده شد، اما هنگام گذاشتن جنازه در کوره عضوی از بدن اینشتین مفقود شده بود.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ 61 سال پیش یعنی در 18 آوریل 1955 آلبرت اینشتین فیزیکدان بزرگ آلمانی در بیمارستان پرینستون از دنیا رفت. پاتولوژیستی به نام "توماس هاروی" بدون اجازه خانواده اینشتین مغز او را برداشت. بعد از برملا شدن و عمومی شدن این خبر، توماس هاروی مدعی شد بنا به درخواست پسر اینشتین،‌ خارج کردن مغز او برای تحقیقات علمی بوده است. این خبر باعث شد تا  رئیس هاروی او را از بیمارستان اخراج کند. حتی وسوسه او برای نگهداشتن مغز اینشتین منجر به جدایی همسرش از او شد اما هاروی تصمیم گرفت مغز انیشتین را در درون شیشه ای نگهداری کند. او در حالی مدعی شد که روی مغز اینشتین در حال تحقیق است که حتی درخصوص مغز انسان هیچ دانشی نداشت و هیچ تحقیقی درباره مغز اینشتین از او منتشر نشد. سرانجام هاروی مدعی شد که هیچ چیز غیر عادی درباره مغز اینشتین پیدا نکرده است.

سرنوشت رازآلود مغز اینشتین

او سرانجام در سال 1996 مغز اینشتین را به بیمارستان پرینستون بازگرداند. سپس در تحقیقی که توسط متخصصان بیمارستان پرینستون انجام شد مشخص گردید که مغز اینشتین خاص و استثنایی است. به دلیل رشد بخش هایی از مغز، مغز اینشتین حدود 15 درصد بزرگتر از حد معمول بود . مغز وی تا امروز در یک ظرف شیشه ای حاوی فرمالدهید در بیمارستان پرینستون نگهداری می شود و بنا به جمله ای از خود اینشتین که گفته بود " من استعداد خاصی ندارم، فقط  زیادی کنجکاوم" ، به مغز کنجکاو معروف است.

سرنوشت رازآلود مغز اینشتین


منبع :CEO Unplugged

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار