نخست‌وزیر سابق استرالیا از کشورهای اروپایی خواست با کنترل مرزها مانع هجوم مهاجران به قاره سبز شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هافینگتن پست، تونی ابوت، نخست‌وزیر سابق استرالیا، از کشورهای اروپایی خواست کنترل بیشتری روی مرزهای خود اعمال کنند. وی بحران مهاجرت را به «حمله‌ مسالمت‌آمیز» تعبیر کرد که قاره اروپا را تحت‌تأثیر خود قرار داده است.

وی این اظهارات را در یک سخنرانی خطاب به حزب «اتحاد محافظه‌کاران و اصلاح‌طلبان» اروپا در پراگ (پایتخت چک) مطرح کرد. او در این سخنرانی در خصوص مسائل جهان پس از برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) نیز صحبت کرد.

ابوت با تقدیر از سیاست استرالیا در بازگرداندن قایق‌های مهاجران، آن را نوعی مدل موفق در جهت حفاظت از مرزها دانست. وی گفت مراقبت از مرزها برای نجات جان‌ها و حفظ ملت‌ها ضروری است. 

نخست‌وزیر سابق استرالیا همچنین اعلام کرد گمان می‌کند بحران مهاجرت تأثیر زیادی در رأی مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا داشت. او در همین خصوص گفت: مردم انگلیس مخالفتی با اروپا یا مهاجرت ندارند؛ اما با از دست رفتن کنترل موافق نیستند. مهاجرت غیرقابل کنترل، باعث برکسیت نشد؛ اما این مسئله انگلیسی‌ها را برانگیخت تا تمامیت خود را بازیابند.

ابوت گفت معتقد است اروپا در قبال فراهم کردن زندگی بهتر برای مهاجران مسئول نیست و آن‌ها حقی در این خصوص ندارند.

او افزود: موضع سخت استرالیا در قبال حفاظت از مرزها در زمان دولت من اتخاذ شد. ما قایق‌های غیرقانونی را در دریا متوقف کردیم و آن‌ها را به آب‌های اندونزی بازگرداندیم. می‌دانستم اینگونه اقدامات چه خطراتی را متوجه جان نیروهای ما می‌کند. همچنین به این مسئله آگاه بودم که این اقدام می‌تواند روابط ما را با اندونزی تیره کند و به اعتراض فعالان حقوق بشر بیانجامد؛ اما این کار باید انجام می‌شد.

این اظهارات چند روز پس از آن بیان شد که «بوریس جانسون،» وزیر خارجه انگلیس، گفت نیروی دریایی اتحادیه اروپا باید مانع حرکت قایق‌های مهاجران از لیبی به ایتالیا شود. 

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، قرار است در هفته جاری میزبان نشست بحران جهانی مهاجرت باشد. سران کشورهای مختلف در این نشست در خصوص مسائلی مانند مخارج، اسکان، تحصیل و کار مهاجران به گفتگو خواهند نشست.

انتهای پیام/    

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Turkey
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
من اگر جاى نخست وزير استراليا بودم ،به جاى انكه از مرزم زجر كشيده انتقاد كنم از قدرتهاى بزرگ انتقاد ميكردم وسوالى از اونها ميكردم چرا وخودتان را جاى فرعون زمان گذاشتين اين همه ظلم به مردم ستمديده را بس كنيد وبه جاى حمايت از انسانيت ،از ضعيف كشى حمايت نمى كردم ،انسان بودن را از مردم مظلوم ياد بگير
آخرین اخبار