اصغرپور ابراز داشت: دخترها در زمان کودکی به سراغ بازیهایی مانند خاله بازی و عروسک بازی می روند اما پسرها بیشتر بازی با تفنگ و ماشین را انتخاب می کنند.
وی بیان کرد: دختران نسبت به پسران به مسائل و موارد به صورت عینی و جزئی نگاه می کنند به طور مثال دخترها مسائل ریاضی را با شکل یاد می گیرند اما پسرها به صورت کلی با مسائل روبه رو می شوند.
این روانشناس با اشاره به اضطراب دانش آموزان ابراز داشت: دانش آموزان دختر اضطراب های خود را با صحبت کردن با دوستان و خانواده اما پسرها این حالت را با تحرك بدنی تخلیه می كنند.
اصغرپور درخصوص مسئولیت پذیری دخترها اظهار داشت: دخترها در هر شرایط روحی، استرس، شكست و نظم، مسئولیت شان را به تعویق نمی اندازند، اما پسرها با اولین استرس و اضطراب، به دلیل فشار زیاد و درگیری شدید با موضوعی كه ذهن شان را آزار می دهد، مسئولیت هایشان را فراموش می کنند.
وی با بیان اینکه تفاوت مغزها در یادگیری تاثیر دارد، اذعان داشت: درمغز دخترها نیمکره چپ و راست با همدیگر ارتباط دارند، اما در مغز پسرها این دو نیمکره از ارتباط اندکی با یگدیگر برخوردارند.
این روانشناس درباره خصوصیات دخترها عنوان کرد: دانش آموزان دختر می توانند کارهای همچون حرف زدن، کار با رایانه، انجام تکلیف و خوردن را در یک زمان انجام دهند اما پسرها فقط یک کار را می توانند انجام دهند.
اصغر پور افزود: با توجه به مباحث بالا بین دانش آموزان دختر و پسر تفاوت در یادگیری وجود دارد که این نشان دهنده این است که دخترها نسبت به پسرها فعال تر و درس خوان تر هستند.
انتهای پیام/