فرماندار چرام گفت: 30 میلیارد ریال برای اجرای فاز دوم مجتمع آبرسانی پشته زیلایی سرفاریاب در این شهرستان اختصاص یافت.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ ابراهیم فتاح پور گفت: 25میلیارد ریال از این مبلغ از محل اعتبارات ابلاغی صندوق توسعه ملی به شرکت آبفای روستایی و پنج میلیارد ریال دیگر نیز از محل اعتبارات ملی به این طرح اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: با اجرای فاز دوم این مجتمع آبرسانی بیش از 15روستا با جمعیتی حدود 300 خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد.

فتاح پور حجم عملیات این مجتمع آبرسانی را شامل بیش 40 کیلومتر خط انتقال و 6 مخزن ذخیره با حجم 2 هزار و 300 متر مکعب و چهار ایستگاه پمپاژ اعلام کرد.

فتاح پور یکی از مشکلات و دغدغه های جدی روستاهای بخش سرفاریاب بویژه منطقه پشته زیلایی را کمبود آب آشامیدنی سالم دانست وگفت: این مهم خود عاملی برای مهاجرت بی رویه مردم طی سالیان گذشته به سایر مناطق استان شده است.

وی ابراز داشت: با اجرای فاز دوم این طرح نیز برخی روستاهای دچار بحران شدید کم آبی در منظقه پشته زیلایی شامل سیلارستان، منصورآباد، پهلکی ها، جورک و اشکفت سیاه ، گوشه علیا و سفلی و شیخ هابیل از آب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه فاز نخست این طرح با اعتباری افزون بر 24 میلیارد ریال نیز سال 91 به بهره برداری رسیده بود، گفت: هفت روستای پرجمعیت از جمله روستاهای مندان، سواری، دلی سوار، دل گرگ و آب ماهی از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند.

شهرستان چرام با جمعیتی حدود 23 هزار نفر دارای دو بخش مرکزی و سرفاریاب در 170 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.