معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرداخت تسهیلات 800 میلیارد ریالی قرض الحسنه ازدواج مصوب در سفر استانی رئیس جمهوری به این استان از سوی بانکهای عامل شتاب بخشی شود.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مجید محنایی در نشست شورای بانکهای کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: موانع و مشکلاتی که در زمینه پرداخت این تسهیلات وجود دارد از سوی بانکهای عامل استان اعلام تا از طریق تهران پیگیری و برطرف شود.

وی گفت: این میزان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج مصوب باید تا اواسط مهر سالجاری در استان جذب و پرداخت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: آن دسته از بانکهای عامل استان که برای پرداخت تسهیلات به طرحهای سرمایه گذاری در بخشهای صنعت، کشاورزی و گردشگری دارای محدودیت منابع مالی هستند این موضوع را اعلام تا طرحی به آنها ارائه نشود.

محنایی عنوان کرد: این طرحها باید دارای توجیه فنی، مالی و اقتصادی لازم باشند و بتوانند به توسعه اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد کمک کنند.

وی ابراز داشت: تسهیلات بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی کهگیلویه و بویراحمد نیز تا سه ماه آینده به طور کامل توسط بانکهای عامل استان جذب و پرداخت شود.

وی با اشاره به رضایت بخش نبودن وضعیت کهگیلویه و بویراحمد در زمینه پرداخت تسهیلات رونق تولید، گفت: سهمیه استان در این بخش تا اواسط مهر سالجاری پرداخت شود.

رئیس شورای هماهنگی بانکهای کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: پنج هزار فقره تسهیلات ازدواج در سفر استانی رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به استان به تصویب رسید که باید تا اواسط مهر سالجاری جذب و پرداخت شود.

داوود کریمی اظهار داشت: مدیران بانکهای عامل کهگیلویه و بویراحمد برای دریافت مجوزهای لازم در زمینه پرداخت این تسهیلات تلاش و اقدام کنند.

وی افزود: انتظار می رود مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد حمایت های لازم را از بانکهای عامل این استان انجام دهند تا آنها نیز بهتر بتوانند در ایجاد اشتغال و رونق تولید موثر باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این استان دارای رتبه 27 کشوری در زمینه پرداخت تسهیلات رونق تولید است که باید ارتقا داده شود.

داریوش دیودیده اظهار داشت: چهار هزار و 50 میلیارد ریال سهمیه تسهیلات رونق کهگیلویه و بویراحمد در 2 بخش کشاورزی و صنعت است.

وی ادامه داد: این میزان تسهیلات باید به 304 طرح کوچک و متوسط راکد و یا ظرفیت پایین و طرحهای در حال اجرا با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد پرداخت شود.

دیودیده بیان کرد: تنها 240 میلیارد ریال در سه ماه اخیر از چهار هزار و 50 میلیارد ریال سهمیه تسهیلات به 30 طرح مشکل دار کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: سهمیه این استان در زمینه پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی از سال 91 تا 94 افزون بر 20 هزار فقره بوده که تاکنون تنها چهار هزار و 800 مورد پرداخت شده است.

ابراهیم فرزانه اظهار داشت: سهمیه سالجاری کهگیلویه و بویراحمد در زمینه پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی نیز 10 هزار فقره است.

وی افزود: هر کدام از بانکهای عامل کهگیلویه و بویراحمد که توانایی پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی را ندارند این موضوع را اعلام کنند.

فرزانه بیان کرد: 300 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض بازسازی و نوسازی مسکن روستایی باید تا پایان سالجاری به پنج هزار نفر در این استان پرداخت شود که سهم هر فرد نیز 60 میلیون ریال است.

وی عنوان کرد: مهلت جذب و پرداخت این تسهیلات تا پایان سالجاری است و پس از گذشت این مدت برگشت داده می شود.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.