راضیه تجار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تزریق امید به جامعه با قلم نویسنده ممکن می‌شود

قلم نویسنده در صورت جذابیت و زیبایی تاثیرگذار است و می تواند به جامعه امید دهد و یا جامعه را دچار افسردگی کند.

راضیه تجار نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نقش نویسندگان در تزریق امید به جامعه ابراز داشت: نویسنده باید به آنچه از قلم خویش نشات می گیرد، باور داشته باشد. اگر در داستان ساختار منظم و به صورت جذاب و درست وجود داشته و هنرنمایی نویسنده مشخص باشد، یقینا آنچه در بطن اثر هست به صورت پیام و محتوا در جان خواننده شکل می گیرد. اگر اثر پر از ناامیدی و سیاه اندیشی باشد و دنبال تباهی، سیاهی و فروپاشی باشد، مخاطب دچار افسردگی و ناامیدی می شود و وجه تیرگی می گیرد و اگر بر عکس روشنایی، امید، سازندگی و خدا باوری از دل متن بربیاید، مسلم است که در روحیه خواننده سرزندگی و نشاط و امید تجلی می یابد.
 
وی افزود: متاسفانه بعضی نویسندگان، با تیرگی و تاری نوشتن را نشانه روشنفکری می دانند. در حالی که این درست نیست و همیشه در اوج تاریکی ها نقاط روشنی نیز هست. مخصوصا اینکه ما ایرانی ها به وجود خدا معتقد هستیم و همین امید را به زندگی ما وارد می کند. فکر می کنم اگر ضرورت دارد تیرگی و غم در اثری وجود داشته باشد، باید در آن دریچه ای از نور هم باشد تا خواننده ناامید نشود.
 
گفتنی است؛ «نرگسها»، «هفت بند» و «کوچه اقاقیا» از جمله آثار راضیه تجار است و و رمان «آتش زاد» از وی بزودی وارد بازار می شود.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار