ارائه و اشاعه مطالبی به نام نویسندگان بزرگ نشانه فقدان اعتماد به نفس و تزلزل افرادی است که این کار را انجام می‌دهند.

راضیه تجار، نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه برخی افراد ابیات یا نوشته‌هایی را به نام افراد بزرگ ارائه می‌کنند و برخی دیگر آن را اشاعه می‌‎دهند، گفت: ارائه و اشاعه مطالبی به نام افراد بزرگ نشانه کم سوادی افرادی است، که متأسفانه گروهی این کار را انجام می دهند.

وی ادامه داد: دوستدار ادبیات باید آثار کسانی چون جلال آل احمد را خوانده باشد و متوجه شود سطح مطالب ارائه شده به نام آنها نمی‌تواند از ذهن آن شخصیت گرفته شده باشد.

این نویسنده خاطرنشان کرد: در گروهی که مختص به ادبیات است، نیز این مسئله دیده می شود. از این گروه‌ها حیرت می‌کنم که چرا شما ارائه دهنده این چرخه معیوب هستید.

وی افزود: هم کار کسی که آغازگر این امر بوده خطا است و هم کسانی که ارائه دهنده این مطالب هستند.

تجار اظهار داشت: گاهی در گروه داستان نویسان مشاهده می‌کنم درباره مطالبی که به نام نویسندگان بزرگ ارائه شده، اظهار نظرهایی می‌شود و به محض آنکه یک تصویر و متن زیبا مشاهده می‌کنند آن را بدون فکر برای دیگران می فرستند.

این نویسنده با بیان اینکه هرکسی باید اندیشه و تفکری داشته باشد، گفت: این مسئله درست همانند شایعه است. هرکسی هر مطلبی را بیان کرد نباید بدون اندیشه و فکر آن را درست دانست.

وی ادامه داد: تکرار این مطالب سبب می‌شود دیگران نیز همان مطلب را تکرار کنند، ممکن است در طول تاریخ نیز این اتفاق رخ داده باشد که مطلبی را به نام شاعری یا نویسنده ای منتشر کنند، اما امروز نباید به این حرکت نادرست کمک کرد و یک جایی باید جلوی آن را گرفت.

این نویسنده با اشاره به آسیب انتشار مطالبی به نام نویسنده‌ای بزرگ اظهار داشت: جریان انتشار مطالبی به نام نویسنده بزرگ جوانان را تسخیر می کند. آن ها به جای کتاب همین مطالب نادرست را رد و بدل می کنند. برای نمونه خانم جوانی شعری متزلزل و ناقص سروده است و این فرد به این میزان شناخت از کار خود و ایمان به اثرش ندارد که آن را به نام خودش منتشر کند، بلکه اسم فرد مشهوری را پای اثر خود می گذارد.

وی تصریح کرد: این مسئله نشانگر تصویر فردی بی اعتماد و متزلزل بوده و اگر اثر فرد قابل توجه است باید نام خودش را پای آن اثر بنویسد.

تجار ادامه داد: دیگران نیز بلافاصله باور می کنند اثر ارائه شده متعلق به فرد مشهوری است که به نام وی منتشر شده و آن را برای دیگران می فرستند. بنابراین این چرخه معیوب ادامه پیدا می کند.

این نویسنده افزود: کسی که متوجه این مسئله می شود، باید آن را اعلام کند. انتشار مطلبی به نام نویسنده ای بزرگ به ادبیات لطمه می زند.

وی خاطرنشان کرد: بسیار مهم است نسل امروز ما حقیقت یاب باشد. فردی که مقداری با اشعار شاعران آشنایی دارد، متوجه می شود نوع سبک اثر منتشر شده در یک حیطه دیگری است و هر مطلبی را نباید پذیرفت. 






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار