معاون پشتیانی و توسعه مدیریت استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 19 هزار سرکشی از مهر 92 تا هفته دولت سالجاری از خانواده ایثارگران استان انجام شده است.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مجید محنایی در نشست شورای هماهنگی امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: با توجه به اینکه در تقویم روزی به نام روز رزمندگان نیست باید مسئولان اجرایی این استان در هفته دفاع مقدس سالجاری از رزمندگان شاغل در نهادهای دولتی استان تجلیل کنند.

وی گفت: تجلیل از رزمندگان شاغل در دستگاههای اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بر اساس مدت زمان حضور آنان در جبهه های جنگ اولویت بندی شود.

معاون پشتیانی و توسعه مدیریت استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کنگره ملی شهدا و سرداران این استان به عنوان یک رویداد مهم معنوی و فرهنگی از 11 تا 15 مهر سالجاری در مصلای امام خمینی (ره) یاسوج و با سخنرانی جمعی از مسئولان کشوری برگزار می شود.

محنایی عنوان کرد: این کنگره باید به طور آبرومندانه برگزار شود و دستگاههای اجرایی کهگیلویه و بویراحمد نیز امکانات خود را در اختیار برگزاری آن قرار دهند.

وی ابراز داشت: مردم، مسئولان اجرایی و نهادهای دولتی کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری مطلوب و باشکوه این کنگره عزم راسخ دارند.

محنایی گفت: فضای کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهر یاسوج در زمان برگزاری این کنگره ملی رنگ و بوی ایثار، شهادت و دفاع مقدس به خود بگیرد.

دبیر اجرایی کنگره ملی شهدا و سرداران کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: رزمندگان، جانبازان، ایثارگران و آزادگان استان حضور گسترده و پرشوری در این کنگره ملی داشته باشند.

سرهنگ هوشنگ نصیرزاده اظهار داشت: آمادگی لازم در کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری باشکوه این کنگره ملی وجود دارد و اقدام های لازم نیز در حال انجام است.

وی افزود: دستگاههای اجرایی کهگیلویه و بویراحمد اسناد، تصاویر، فیلمها و مصاحبه های شهدا و رزمندگان خود را برای ارائه در این کنگره ملی تهیه و تدوین کنند.

سرهنگ نصیرزاده بیان کرد: آثار، اسناد و خاطرات رزمندگان و ایثارگران در دوران هشت سال دفاع مقدس گنجینه ای گرانبهاست که باید حفظ شده و به نسل های آینده انتقال یابد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: فوریت در پاسخگویی به نیازهای جامعه ایثارگری به طور جدی در دستور کار مسئولان بنیاد شهید استان است.

سید مصطفی مهدی اظهار داشت: 2 هزار و 948 فرزند شهید، جانباز و آزاده کهگیلویه و بویراحمد جویای شغل هستند که باید برای رفع مشکل آنان چاره ای اساسی اندیشیده شود.

وی افزود: مشاوران امور ایثارگران دستگاههای اجرایی کهگیلویه و بویراحمد ارتباط و تعامل بیشتری با مسئولان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان داشته باشند و مسائل و مشکلات ایثارگران شاغل در نهادهای دولتی استان را اعلام و پیگیری کنند.

مهدی بیان کرد: کهولت سن والدین شهدا، نیازهای جسمی و روانی جانبازان و مشکلات فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان کهگیلویه و بویراحمد شرایط خاصی را ایجاد کرده و مسئولیت سنگینی را بر دوش مسئولان بنیاد شهید استان گذاشته است.

کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یکهزار و 843 شهید، 9 هزار و 500 جانباز و 317 آزاده تقدیم نظام و انقلاب کرده است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.