اصفهان؛

حضور یک میلیون و 400 هزار کلاس اولی درجشن شکوفه ها در کشور

یک میلیون و 400 هزار کلاس اولی در جشن شکوفه ها حاضر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در جشن شکوفه ها در دبستان سید محسن عزیزی کاشان گفت: در روز سی و یکم شهریورماه که جشن شکوفه ها نامگذاری شده است یک میلیون و 400 هزار کلاس اولی در این جشن در کشور حاضر شده اند.

محمد دیمه ور افزود: این دانش آموز کلاس اول ابتدایی در 52 هزار کلاس درس در کشور حاضر می شوند.

وی بیان کرد: امسال همزمان با آغاز سال تحصیلی مدرسه ها، نزدیک به 750 هزار نوآموز نیز در مرکزهای پیش دبستانی کشور حضور می یابند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: در حالی که در سال 92 سطح پوشش مرکزهای پیش دبستان در کشور 38.2 درصد بود این رقم در سال 95 به 85 درصد رسیده است.

دیمه ور یادآور شد: در سال تحصیلی 96 - 95 هفت میلیون و 700 هزار دانش امروز در مقطع ابتدایی در کشور به کلاس های درس خواهند رفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این جشن گفت: امروز 438 هزار کلاس اولی در استان در کلاس اول ابتدایی حضور می یابند که این رقم نسبت به سال گذشته 3.5 درصد افزایش داشته است.

محمد حسن قائدی از حضور 50 هزار نوآموز در استان اصفهان در مرکزهای پیش دبستانی خبر داد و افزود: 860 هزار دانش آموز در مقطع های تحصیلی در شش هزار و 500 واحد آموزشی در سال تحصیلی پیش رو در مدرسه های استان اصفهان به کلاس درس خواهند رفت.

وی هم چنین از کار آموزشی 56 هزار فرهنگی در استان اصفهان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

مدیر آموزش و پرورش شهر کاشان نیز در این جشن گفت: امسال شش هزار دانش آموز کلاس اولی در مدرسه های کاشان در جشن شکوفه ها شرکت می کند و چهار هزار و 500 دانش آموز نیز در مرکزهای پیش دبستانی حاضر می شوند.

محمود خدمتی افزود: از روز سوم مهرماه نیز 55 هزار دانش آموز با حضور چهار هزار فرهنگی در 330 واحد آموزشی شهر کاشان به کلاس درس خواهند رفت.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.