اردبیل؛

بهره مندی 50 واحد صنعتی در اردبیل از تسهیلات حمایتی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت:‌ تا به امروز ۵۰ طرح تولیدی صنعتی در اردبیل از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سیدحامد عاملی امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار داشت: عملیات اجرایی ارائه تسهیلات حمایتی برای رونق تولید واحدهای صنعتی و تولیدی از اوایل خردادماه امسال در کشور و استان اردبیل شروع شده است که تا به امروز حدود یک هزار و 100 واحد تولیدی اعم از طرح‌های کشاورزی و صنعتی در سامانه مربوطه برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کردند.

وی بیان کرد: از این طرح‌ها 656 مورد مربوط به طرح‌های جهاد کشاورزی و 426 مورد نیز در حوزه طرح‌های واحدهای تولیدی صنعتی در استان است که تا به امروز حدود 50 طرح صنعتی از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: این طرح‌ها در کمیته مربوطه با حضور کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل معرفی و مورد بررسی قرار می‌گیرند که در حال حاضر هیچ گونه طرح بلاتکلیفی در استان در رابطه با ارائه تسهیلات حمایتی نداریم و از ابتدای امسال نیز حدود 30 جلسه ستاد تسهیل برای بررسی این طرح‌ها برگزار شده و هر هفته نیز 3 کمیته بررسی در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تشکیل می‌شود.

عاملی تصریح کرد: میران پرداختی‌های بانک‌های عامل در رابطه با رونق تولیدی این واحدهای صنعتی بسیار مهم بوده که در این حوره 54 طرح نیز در بخش کشاورزی تسهیلات حمایتی خود را دریافت کردند که انتظار داریم بانک‌های عامل در زمینه پرداخت این تسهیلات به واحدهای تولیدی مشکل‌دار تا پایان وقت مقرر اقدام کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در هفته اخیر 11 مورد پرداختی برای واحدهای تولیدی داشتیم که حدود 100 میلیارد تومان بوده و در حال حاضر 25 درصد کل اعتبارات در نظر گرفته شده برای واحدهای تولیدی و صنعتی استان پرداخت شده که امیدواریم با ثبت‌نام به موقع این واحدها و مراجعه با بانک‌های عامل میزان این پرداختی‌ها افزایش یابد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.