بنا بر ماده 7 لایحه برنامه ششم توسعه انتظار می رود تا صندوق توسعه ملی زمینه را برای توازن صنایع منطقه ای در تمامی شهرستان ها فراهم سازد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بنا بر ماده هفتم برنامه لایحه ششم توسعه، صندوق توسعه ملی مجاز است به طرح هایی که توسط سازمان های توسعه ای شامل ایدرو، ایمیدرو، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت توانیر،با مشارکت حداکثر 49 درصد با بخش های غیر دولتی در مناطق کمتر توسعه یافته سرمایه گذاری می نماید، تسهیلات ارزی پرداخت نماید؛ اما این اقدام چقدر در بهبود شرایط اقتصاد تاثیر گذار است.



 تاپ/خ///حرکت لوکوموتیو صنایع به مناطق محروم/صندوق توسعه ملی آماده برقراری عدالت در شهرستان ها

در همین راستا جهانبخش محبی نیا نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در این خصوص عنوان کرد:پس از انقلاب اسلامی اقداماتی به منظور توازن امکانات منطقه ای و طرح های آمایش سرزمینی جهت توسعه همه جانبه و پایدار، در نظام های برنامه ای لحاظ شد تا بدین گونه فاصله مراکز برخوردار و غیر برخوردار به حداقل برسد. 
 
نماینده مردم تهران با اشاره به ارتباط بین اهداف ماده 9 لایحه برنامه ششم توسعه و اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: از آنجایی که عدالت یکی از اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی محسوب می شود، لذا طرح آمایش سرزمینی از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. 
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر به سند چشم انداز 20 ساله اشاره کرد و افزود: این سند به دلیل بی اعتنایی های دولت و مجلس شورای اسلامی مورد بی مهری قرار گرفته و نمی توان اهداف دو برنامه را با یکدیگر تطبیق داد. 
 
محبی نیا در پایان گفت: تمامی مولفه های دخیل در توسعه  کشور ،در صورت نداشتن فهم درست از این موضوع  منجر به ایجاد هرج و مرج در اقتصاد می شود.

سرمایه گذاری در کشور متوازن نیست

در این میان علیرضا محجوب نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه سرمایه گذاری در کشور متوازن نیست، عنوان کرد: میزان محرومیت مناطق غیر برخوردار از امکانات صنعتی بسیار کم بوده و به همین منظور نیاز به سرمایه گذاری در این مناطق جهت بهبود وضعیت صنعت کشور، احساس می شود. 
 
وی هدف از ایجاد سازمان های توسعه ای و معدنی را اشتغالزایی در این مناطق معرفی کرد و افزود:تحقق این اهداف گامی در راستای اقتصاد مقاومتی  است.

تاپ/خ///حرکت لوکوموتیو صنایع به مناطق محروم/صندوق توسعه ملی آماده برقراری عدالت در شهرستان ها


تسهیلات صندوق توسعه ملی جهت پیشبرد اهداف حوزه صنعت 

نادر قاضی پور عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عنوان کرد: بعد از انقلاب اسلامی سیاست هایی به منظور توسعه  صنعتی اتخاذ شد و  سرمایه گذاری ها در مناطق محروم یکی از پیآمدهای مثبت آن بود.
 
وی در ادامه تسهیلات صندوق توسعه ملی جهت کمک به صنایع را عامل پیشران دانست و افزود: تصمیمات مربوط به  تخصیص این تسهیلات باید در مسیر بهبود تولید داخلی و به تبع اشتغال زایی صورت پذیرد.

 


 
انتهای پیام/ 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار