توسعه مناطق روستایی با مشارکت عمومی درطرح سرشماری امکان پذیر می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ بخشدار رودبار الموت غربی در همایش دهیاران بخش گفت: مشارکت عمومی مردم در طرح سرشماری و همکاری با آمارگیران لازمه توسعه همه جانبه کشور، به ویژه در مناطق روستایی است.

اکبر رحمتی افزود: امروز میزان جمعیت بسیاری از روستاها از سرانه دریافتی منابع و امکانات بیشتر است به همین منظور تامین منابع و جبران کمبودها، همه مردم به ویژه افراد ساکن در روستاها و برخوردار از امکانات آن باید در این طرح مشارکت فعال داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین در اجرای طرح سرشماری، تمامی دستگاه ها و اداره های دولتی، نیمه دولتی و ارگان ها باید تعامل و همکاری مناسبی در این زمینه داشته باشند.

بخشدار رودبار الموت غربی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای رح هادی گفت : این طرح تا کنون برای 70 روستا در بخش رودبار الموت غربی تهیه شده است و روستاهای باقی مانده هم با توجه به میزان جمعیت در اولویت قرار دارند.

محمد رمضانپور، نزدیکی و تعامل دستگاه های مسئول از جمله بنیاد مسکن و دهیاری ها را در زمینه ساماندهی و مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز را ضروری بیان کرد.

وی ، تاکید بر لزوم فضاسازی روستاها به مناسبت ماه محرم و بازگشایی مدارس، جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در روستاها و همکاری دهیاران در مبارزه با تصرف منابع طبیعی و مهار آتش سوزی در مراتع از دیگر موضوعات مهم این نشست بود.

بخش رودبار الموت غربی با 101 روستای دارای خانوار و 58 دهیاری و با مرکزیت شهر رازمیان در 35 کیلومتری شمال قزوین واقع شده است.

انتهای پیام /

برچسب ها: توسعه ، مناطق ، مشارکت ، عمومی ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار