احیاء فرهنگ، ایجاد اشتغال و رونق ارزش افزوده سه کارکرد صنایع دستی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کرمانشاه گفت: احیاء فرهنگ، ایجاد اشتغال و رونق ارزش افزوده سه کارکرد صنایع دستی می باشد
رحیمی افزود: در حال حاضر به تنهای بیش از نیمی از صادرات ایران به عراق از مرزهای قصرشیرین صورت می‌گیرد و لذا تصویب و اجرایی شدن منطقه آزاد تجاری قصرشیرین می‌تواند به رونق منطقه کمک ویژه‌ای کند.
وی با بیان اینکه صنایع دستی، میراث، پیشینه و تاریخ هویتی هر جامعه‌ای است، تصریح کرد: بشر امروز در حوزه‌های مختلف عم و تکنولوژی هر لحظه در حال پیشرفت است اما این بشر تشنه علم، به شدت درپی پیشینه و تاریخ خود است.
این مقام مسئول در استانداری کرمانشاه گفت: یکی از مواردی که جوامع مختلف به آن می بالند و به دنبال آنند که از طریق آن به دیگر ملل اثبات کنند که آنها دارای تاریخ و تمدن هستند، همین صنایع دستی و هنرهای سنتی است.
وی خاطرنشان کرد: فرش سنقر که سال گذشته ثبت جهانی شد، گلیم هرسین که شهره خاص و عام است و گیوه اورامانات و دیگر صنایع دستی اصیل این دیار هر کدام بیانگر هویت عمیق و تاریخی مردم این استان با تمدن هستند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کرمانشاه گفت: صنایع دستی کارکردهای بسیاری دارد که از جمله آنها می توان به کارکرد فرهنگی، اشتغال زایی و توسعه ارزش افزوده اشاره کرد.
رحیمی تاکید کرد: از آنجایی که دو مقوله اشتغال و رونق اقتصادی اولویت اساسی دولت است و تبلور عینی این دو اولویت را می توانیم در صنایع دستی ببینیم، بنابراین باید اذعان کنیم که رونق صنایع دستی به توسعه کشور کمک می کند.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.