رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد کنگره می تواند هرگونه اقدام باراک اوباما را درباره وتوی طرح پیگرد قضایی عربستان سعودی برسر حملات یازدهم سپتامبر، بی اثر کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه کنگره آمریکا، «پال رایان» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد کنگره قادر خواهد بود هرگونه اقدام «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا را درباره وتوی طرح پیگرد قضایی عربستان سعودی برسر حملات یازدهم سپتامبر، بی اثر کند.

رایان در این باره گفت: من درباره مسائل حقوقی نگران هستم. من درباره وکلایی نگران هستم که تلاش خواهند کرد از این موضوع، سودی نصیب خود کنند. من همچنین درباره پیامدهای این قضیه نگران هستم. این در حالی است که قربانیان باید از فرصت خود در دادگاه برخوردار باشند.

رایان که از چهره های جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا است در ادامه خاطرنشان کرد من قاطعانه بر این باور هستم که رای کافی برای بی اثر کردن وتوی اوباما وجود دارد.

براساس طرح مذکور که به تصویب سنا و مجلس نمایندگان آمریکا رسیده و «عدالت در برابر حامیان تروریسم» نام گرفته است، خانواده های قربانیان حملات یازدهم سپتامبر قادر خواهند بود دولت عربستان سعودی را تحت پیگرد قضایی قرار دهند و تقاضای غرامت کنند.

پیش بینی می شود اوباما در روزهای آینده، این طرح را وتو کند. علت این اقدام اوباما نیز چنین اعلام شده است که دیگر کشورها ممکن است از این قانون به عنوان توجیهی برای پیگرد قضایی دیپلمات ها، نیروهای نظامی یا شرکت های آمریکایی استفاده کنند.

در صورتی که دو سوم اعضای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا علیه وتوی اوباما رای دهند، باعث بی اثر شدن وتو خواهد شد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار