رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: رفع موانع اشتغال و رونق کارآفرینی نیازمند بهره گیری از تمام ظرفیت هاست.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ غلامرضا تاجگردون با بیان این که تولید نفت ایران از روزانه چهار میلیون به 2 میلیون بشکه در سال های اخیر کاهش یافته است، تصریح کرد: منابع نفت تمام شدنی است و باید به فکر سرمایه گذاری های پایدار مانند ایجاد صندوق های سرمایه گذاری در استان های با نرخ بیکاری بالا باشیم.

وی بیان کرد: راه اندازی این صندوق در کهگیلویه و بویراحمد که با 17درصد دارای بالاترین نرخ بیکاری در کشور است، باید در کمیسیون عمومی تصویب و در مجلس نیز موافقت نمایندگان جلب شود.

تاجگردون با یادآوری تاکید مقام معظم رهبری برای دستیابی به تحقق اقتصاد مقاومتی و کاهش اتکا به اقتصاد تک محصولی نفت افزود: باید ضمن توجه به تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران برای برون رفت از مشکل بیکاری جوانان زمینه حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور را فراهم کنیم.

وی بیان کرد: تک رقمی شدن نرخ بیکاری در ایران نیازمند سالیانه 70 میلیارد دلار سرمایه گذاری است.

تاجگردون با انتقاد از برخی بانک ها برای مشارکت اندک در پرداخت تسهیلات بیان کرد:رشد تولید و فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان در سایه تعامل تمام بخش های کشور امکان پذیر است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.