معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هم اکنون ٢٦ دستگاه، موازی با این وزارتخانه کارهای فرهنگی و هنری انجام می دهند.

فعالیت فرهنگی و هنری ٢٦ دستگاه موازی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ علی اصغر کاراندیش مروستی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد افزود: از بودجه ٧١ هزار میلیارد ریالی بخش فرهنگی کشور، تنها ١٠ هزار میلیارد ریال یعنی یک هفتم آن در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی اضافه کرد: ٦٠ هزار میلیارد ریال از بودجه فرهنگی کشور بین ٢٦ دستگاه فعال در حوزه فرهنگ و هنر توزیع می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: هم اکنون ٢٦ دستگاه، موازی با این وزارتخانه کارهای فرهنگی و هنری انجام می دهند و جدای از این اعتبارات، بخشی از بودجه شهرداری های کشور هم به بخش فرهنگ و هنر اختصاص می یابد.

کاراندیش مروستی با بیان اینکه قانون، وظایف و اختیارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را روشن کرده است گفت: یکی از وظایف اصلی این وزارتخانه ترویج فضایل اخلاقی است.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ و هنر اسلامی، توسعه فرهنگ عمومی، توسعه دیپلماسی فرهنگی در نقاط مختلف جهان، حمایت از برنامه های قرآنی و حمایت از فعالیت های مطبوعاتی و رسانه ای از دیگر وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

کاراندیش مروستی با اشاره به گام های بلند دولت یازدهم در حوزه فرهنگ و هنر، حمایت از فعالیت های فرهنگی هنری مساجد با ٢٢ هزار کانون در سطح کشور، هدایت و حمایت از بازی های رایانه ای بومی و اسلامی و حمایت از رسانه های دیجیتال را از برنامه های این وزارتخانه برشمرد و از افزایش 45 درصدی یارانه کتاب و مطبوعات در سال جاری خبر داد.

وی افزود: هم اکنون ٧٦ رایزن فرهنگی زیر نظر سازمان ارتباطات اسلامی فعالیت دارد و خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در تعدادی از کشورها دارای نمایندگی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به گسترش شبکه های اجتماعی خاطرنشان کرد: در این زمینه نیازمند تولید محتوا هستیم که هنوز گام های موثری در این خصوص برداشته نشده است.

کاراندیش تأکید کرد: لازم است در زمینه تولید محتوا در فضای مجازی قوی‌تر عمل شود تا دشمن افکار خود را به جوانان کشور تزریق نکند.

وی همچنین گفت: مسئولین باید به این موضوع توجه داشته باشند که نتایج مسائل فرهنگی دیربازده است و باید برای تفریحات سالم جهت اقشار مختلف مردم برنامه‌ریزی کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری هم در این دیدار با اشاره به گشایش یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان در روز چهارم مهرماه در شهرکرد گفت: این نخستین بار در استان است که نمایشگاه همزمان با آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس برپا می شود.

جواد کارگردان افزود: در این نمایشگاه ٤٠٠ ناشر کشوری در قالب ١٥٧ غرفه با ارائه ٤٦ هزار و ١٧٠ عنوان کتاب حضور دارند.

دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری، نشست با اصحاب فرهنگ و هنر و افتتاح یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان از مهم ترین برنامه های سفر دو روزه معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهرکرد است.
 
انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار