یکپارچه سازی اراضی موجب اقتصادی شدن کشاورزی می شود.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مدیرکل دفتر یکپارچگی و بهره وری سازمان امور اراضی کشور ، هیئت همراه و مدیر امور اراضی سازمان از فعالیت های انجام گرفته در خصوص طرح زنجیره تولید و یکپارچگی در بهره برداری از اراضی توسط بخش خصوصی در شهرستانهای مهاباد و میاندوآب بازدید کردند.

محسن ماموریان در بازدید از زنجیره تولید طیورشهرستان مهاباد ، ضمن قدردانی از عملکرد عوامل اجرایی در زمینه اشتغال و کارآفرینی برای جوانان و تولید و فرآوری محصولات کشاورزی جهت رسیدن به خود کفائی و تامین امنیت غذایی اظهارکرد: پراکندگی اراضی باعث می شودکه استفاده از عوامل تولید با دشواری صورت گیرد و نیروی کار که یکی از عوامل اصلی تولید در کشاورزی است به علت وجود عارضه پراکندگی زمین ، تضعیف شده و کارایی آن کاهش می یابد.

ماموریان افزود: پراکندگی قطعات زمین ،مانع اساسی راه پیشرفت و توسعه کشاورزی و جامعه روستایی است و یکپارچه سازی اراضی موجب اقتصادی شدن کشاورزی می شود.

وی با تاکید بر ضرورت یکپارچه سازی اراضی کشاورزی در راستای افزایش بهره وری تولید، خواستار اخذ تعمهیدات لازم برای تشویق کشاورزان برای کشتهای متراکم محصولات ، مدیریت صحیح مزرعه و بازاریابی محصولات کشاورزی ،جهت نیل به اهداف سازمانی شدند.

ماموریان گفت: یکپارچه سازی اراضی مانع از تغییر کاربری، افزایش بهره وری از آب و خاک و سایر منابع و جلوگیری از خرد شدن و رها شدن اراضی می شود و می توان گفت در نهایت تثبیت تولید کشاورزی را بدنبال خواهد داشت.

همچنین در جریان این بازدید عملکرد اداره امور اراضی شهرستان و مشکلات موجود بعضی از قوانین از جمله عدم پذیرش اسناد مشاعی برای احداث اتاق نگهبانی باغ و کمبود خودرو مناسب مطرح و راهکارهای لازم در این زمینه اتخاذ و مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.