شهردار ارومیه در دیدار با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس به بیان دغدغه های کشاورزان پرداخت و از نمایندگان خواست تا در وضع قوانین حمایتی از کشاورزان و نیز صادرات محصولات آنها اهتمام جدی بورزند.

به گزارشخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه شهردار ارومیه در دیدار با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس با اعلام اینکه 30 درصد کشاورزان ارومیه از فروش محصولات انگور و باغداری امرار معاش می کنند، افزود: در حال حاضر نحوه بسته‌بندی، حمل و نقل، برداشت و کشت محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی سنتی بوده و هیچ‌گونه توجیه اقتصادی برای کشاورزان استان ندارد.

وی تاکید کرد: باید زمینه های لازم برای تحقق رشد اقتصادی در استان با استفاده از بحث گردشگری کشاورزی نوین ایجاد شود.

حضرت پور بر ایجاد صنایع تبدیلی تاکید کرد و افزود: در حال حاضر حداقل‌های زیر ساخت توسعه صادرات در آذربایجان غربی وجود ندارد و این استان از امکانات لازم جهت صادرات محصولات کشاورزی خود را ندارد.

شهردار ارومیه که در جمع نمایندگان کمیسیون کشاورزی مجلس سخن می گفت، به اقدامات شهرداری ارومیه در حوزه کشاورزی از جمله برگزاری جشنواره انگور ارومیه اشاره کرد و اهداف اصلی آن را معرفی انگور و مشتقات آن، رونق کشاورزی، جذب سرمایه گذار عنوان کرد.

وی تصریح کرد: سالانه، بیش از 280 هزار تن انگور درآذربایجان غربی تولید می شود و به دلیل نامناسب بودن بسته بندی و نبود کانتینر های یخچال دار تنها 20 هزار تن به بازارهای داخلی و خارجی صادر می‌شود.

حضرت پور با بیان اینکه کارخانه های کنسانتره تنها به 10هزار تن انگور برای خرید نیاز دارند، افرود: با تعیین قیمت 600 تومان برای تبدیل انگور به کنستانتره، بسیاری از باغدار ضرر زیادی را متحمل شدند و باید به فکر صادرات و توسعه بسته بندی و ایجاد شرکت هلدینگ باشیم.

وی با اشاره به اقدامات دیگر شهرداری ارومیه در جهت حمایت از انگور گفت: با هماهنگی های انجام شده، غرفه داران سازمان میادین میوه و تره بار برای حمایت از بخش کشاورزی انگور راکیلویی کمتر از 1500تومان نخریدند و این اقدام باعث شد در میدان انگور بین 1500 تا 7000 تومان بفروش برسد.

حضرت پور خاطرنشان کرد: این اقدام سبب حمایت جدی از انگورکاران شد و هم‌اکنون روزانه 7 هزار تن انگور در میادین میوه ارومیه به فروش می‌رسد.

شهردار ارومیه در پایان حمایت کنونی دولت و مجلس از کشاورزی را ناکافی دانست و از نمایندگان مجلس خواست تا در وضع قوانین حمایتی از کشاورزان و نیز صادرات محصولات آنها اهتمام جدی بورزند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.